دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید
کد خبر: 3803835
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید

گروه فرهنگی ــ تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید دیدار کرد و با نقطه نظرات ایشان در خصوص مدیریت آستان قدس آشنا شد.

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلیدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی خطاب به حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: این افتخار بزرگ و مقدس را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مسئلت دارم که در این آستان ملک پاسبان موفق باشید و بتوانید تمام سعی و تلاش خود را در احیای امر اهل بیت(ع) به کار بگیرید.
وی با تاکید بر اینکه نسبت به احیا و حفظ موقوفات آستان قدس رضوی بر طبق نیات واقفان تلاش صورت گیرد، اظهار کرد: حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) همیشه مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بوده و بسیاری از شعرای شیعه و اهل سنّت برای مقام والای آن حضرت، اشعاری دارند که از بهترین سروده‌هاست.
این مرجع عالیقدر تشیع افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از گنجینه‌های بزرگ دینی جهان اسلام است، من در دوران جوانی که به مشهد مشرّف می‌شدم همه روزه به کتابخانه می‌رفتم و از کتاب‌‌های نفیس و گرانسنگ و منحصر به‌فرد آن استفاده می‌کردم. در بعضی از این کتاب‌ها، نکات مهمّی است که باید آن‌‌ها را به عالمان دین و کتاب‌دوستان معرّفی کرد.‌
آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی اظهار کرد: موقوفات آستان قدس رضوی بسیار مهم است. بعضی از وقف‌نامه‌ها خود به تنهایی تاریخ هستند و از نظر محتوا و ادبیات در اوج کمال و ادب محسوب می‌شوند.
همچنین آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی خطاب به حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: جنابعالی توانستید در قم طی چندین سال خیلی موثر باشید.
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید
وی با بیان اینکه در همه دوره‌ها حوزه علمیه موثر بوده اما در دوران معاصر اثرگذاری قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: این انقلاب از حوزه علمیه برخواسته و رجال انقلابی بیشتر در حوزه قم بوده‌اند.
مرجع عالیقدر تشیع افزود: حوزه‌ای زنده است که اوضاع زمان را درک می‌کند و هیچ وقت در برابر اوضاع روز خاموش نباشد و به تعهد انقلابی خودش عمل ‌کند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی بیان کرد: در شهر مشهد و در محضر مقدس حضرت رضا(ع) و با توجه به ظرفیت‌های موجود زمینه خدمت بسیار است. آقای رئیسی گام‌های خوبی برای فراهم آوردن شرایط تشرف آسان زائران به‌ویژه زائران کم‌درآمد داشتند. ان‌شاءالله جنابعالی هم در دو بخش حوزه علمیه و خدمت به زائران تلاش بیشتری کنید.
همچنین آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خطاب به حجت‌الاسلام مروی گفت: شما انسانی هوشیار، مدیر و مدبر هستید و امیدواریم بتوانید به بهترین نحو آستان مقدس رضوی را اداره کنید.
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید
وی با بیان اینکه حتما باید نظارت دقیق بر فعالیت‌های آستان قدس رضوی وجود داشته باشد، افزود: ارتباط با مراجع و بزرگان حوزه را حفظ و تقویت کنید، یکی از بخش‌هایی که فراموش شده بود اما از زمان مرحوم طبسی گسترده شد مسائل فرهنگی بود، حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر در مشهد مقدس ظرفیت بزرگی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است، در زمان حجت‌الاسلام رئیسی هم این برنامه‌ها گسترش یافت، اما باز هم به وضع موجود قانع نشوید و به گونه‌ای با برنامه‌های متنوع فعالیت کنید که زائر وقتی برمی‌گردد تغییر کند.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به خسارات ناشی از سیل در نقاط مختلف کشور بیان کرد: فعالیت‌های مردمی باید گسترش یابد تا کمک‌های مردمی بیشتر شود، الان کمک‌های زیادی به سیل‌زدگان می‌شود اما اسکان مهم‌ترین مشکل سیل‌زدگان است و برای آینده آن‌ها هم باید برنامه‌ریزی شود.
دیدار تولیت آستان قدس رضوی با مراجع عظام تقلید
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی افزود: گروه‌هایی را به نقاط مختلف بفرستید تا در استان‌های سیل‌زده نیازهای سیل‌زدگان را بررسی کنند و برای ساخت سریع خانه برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود، البته خانه‌های جدید نباید در محل سابق که در معرض سیل است ساخته شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را که انجام می‌دهید رسانه‌ای کنید تا همه بدانند دستگاه امام رضا(ع) واقعاً در حال خدمت به مردم است، گفت: به حوزه علمیه مشهد هم توجه کنید و مشکلات آن را از نزدیک بررسی و رفع کنید.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: توجه به حاشیه شهر را هم در برنامه داشته باشید و هم در جهت فعالیت فرهنگی در آن مناطق تلاش کنید.
آیت‌الله‌العظمی حسین وحید خراسانی در دیدار با حجت‌الاسلام مروی خطاب به تولیت آستان قدس رضوی گفت: توفیق خدمت به زائران حضرت رضا(ع)، توفیق بزرگی است که به شما داده شده و از انتصاب شما بسیار خوشحال شدم که ان‌شاءالله خدمت شما فوق تقدیر است و سعادتی بزرگ محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: معرفت‌افزایی زائران امام رضا(ع) همواره باید مورد توجه آستان قدس رضوی باشد و در این زمینه با چاپ و انتشار کتب مناسب و اثرگذار تلاش کنید.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع تصریح کرد: مراسم عزاداری به‌ویژه عزاداری ایام فاطمیه بیش از گذشته در آستان قدس رضوی احیا شود تا زائران هرچه بیشتر از سیره اهل بیت(ع) بهره‌مند شود.
آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی تصریح کرد: برای موفقیت بیشتر در کارهایتان به حضرت زهرا(س) متوسل شوید و عنایات امام رضا(ع) را از طریق مادر ایشان به خود جلب کنید.
انتهای پیام
captcha