«بهار مهربانی» در سبزوار
کد خبر: 3808333
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

«بهار مهربانی» در سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار اظهار کرد: کودکان و خیران سبزواری با مشارکت در پویش مردمی «بهار مهربانی» با جمع‌آوری اسباب بازی و کتاب قصه برای کودکان مناطق سیل‌زده به یاری آنان شتافتند.

«بهارمهربانی» در سبزوارمعصومه فلاحی، رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه همزمان با دیگر نقاط کشور برای مردم سیل زده کشورمان پویش « بهارمهربانی» در این شهرستان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این پویش کودکان و خیران با اهدای لوازم بازی‌های کودکانه و کتاب قصه به کودکان سیل زده کشورمان کمک می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کودکان در سیل اوایل سال جاری در استان‌های شمالی و جنوبی بسیاری از اسباب ‌بازی‌ها و کتاب‌های خودشان را که به آن‌ها علاقه داشتند از دست داده‌اند، افزود: یکی از خیران شهر روداب مبلغ 7 میلیون ریال هزینه برگزاری جشن تولد فرزندش را با خریدن وسایل بازی و کتاب به کودکان سیل زده اختصاص داد.
فلاحی عنوان کرد: این پویش در 9 کتابخانه نهادی و تعدادی از کتابخانه‌های مشارکتی سطح شهرستان سبزوار در حال اجراست. هدایای مردمی بعد از جمع‌آوری با نمایش در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری و با مشارکت نهاد کتابخا‌نه‌های خراسان رضوی به استان گلستان در مناطق سیل‌زده ارسال خواهد شد.

ایجاد شادی در کودکان برای تسکین آلام روحی
رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه از نظر روحی و روانی اهدای هدایای مردمی به کودکان تأثیر زیادی در شادابی و فراموشی غم و غصه و همچنین تسکین آلام آن‌ها دارد، تصریح کرد: سری اول این هدایای مردمی توسط نهاد کتابخانه‌های استان توسط اتوبوس سیار ارسال شد.
وی بیان کرد: در این خصوص استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان، اصحاب رسانه، خیران و دانش‌آموزان از این طرح صورت گرفت. تا زمانی که مردم در خانه‌های خودشان به طور کامل اسکان پیدا کنند و به زندگی عادی برگردند، این پویش مردمی ادامه خواهد داشت.
رئیس کتابخانه‌های عمومی سبزوار با بیان اینکه برخی از مغازه‌داران سطح شهر سبزوار با ارائه تخفیف به خریداران و ارائه هدیه برای کودکان در این پویش مردمی شرکت دارند، افزود: مرحله اول این طرح در هفته نخست ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد اما جمع ‌آوری و هدایای مردمی برای ارسال به کودکان سیل زده همچنان ادامه خواهد داشت.
در همین خصوص مهدی برغمدی، روانشناس سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه پیامدهای بحران‌ها و سوانح شدید بعد از فروکش کردن بحران خودش را نمایان می‌کند، گفت: یکی از راهکارهای حل مشکلات این افراد اظهار همدردی، تخلیه هیجانی و اجازه دادن برای بیان مشکلاتشان است.
وی اضافه کرد: علی‌رغم همه اتفاقاتی که رخ داده است، منکر واقعیت‌ها نباید باشیم و با دادن انگیزه و امید به زندگی به سیل زدگان کشور در بازسازی خانه و کاشانه آن‌ها در بازسازی روحی آنان سهیم باشیم.
برغمدی با تأکید بر اینکه اگر در این حوادث افرادی که آسیب دیده‌اند و کودکان حمایت نشوند، یقینا از نظر اجتماعی فوت شده به حساب می‌آیند و گاها دچار افسردگی شدید خواهند شد، تصریح کرد: انگیزه و امید به زندگی در آن‌ها را باید تقویت کرد، تا با آنان برای سازندگی با اقتدار همراه شویم.

انتهای پیام

captcha