رونمایی از 6 کتاب با موضوعات تربیتی و قرآنی
کد خبر: 3812661
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
نمایشگاه چهاردهم/

رونمایی از 6 کتاب با موضوعات تربیتی و قرآنی

گروه فرهنگی - آیین رونمایی از 6 کتاب با موضوعات تربیتی و قرآنی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

رونمایی از 6 کتاب با موضوعات تربیتی و قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با پنجمین شب بازگشایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، آیین رونمایی از 6 کتاب در حوزه موضوعات تربیتی و قرآنی با حضور معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم زینب عبدالله‌زاده، نویسنده کتاب «رحمت خدا در هستی»، در تشریح موضوع این کتاب گفت: در این کتاب رحمت‌شناسی در قرآن شامل واژه‌های «رحمت»، «رحمان» و «رحیم» را از طریق معناشناسی کلمات در قرآن به روش ایزوستو، محقق ژاپنی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: دلیل انتخاب واژگان «رحمت»، «رحمان» و «رحیم» برای تالیف این کتاب، تکرار آنان در آیات و همچنین توجه به آیه «بسم‌الله الرحمن الرحیم» که 114 بار در قرآن آمده، است.

در بخش دیگری از این مراسم لیلی محمدی‌زاده، استاد حوزه و نویسنده کتاب «ریحانه‌های عاشق»، گفت: در این کتاب نقش زنان در دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته که در وهله اول واژه دفاع از منظر آیات و روایات و سپس نقش دفاعی زنان برگزیده اسلام از حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) تا حضرت زینب(س) و نقش زنان در قبل و بعد از دفاع مقدس در خود جبهه و پشت جبهه و صبوری ایشان در غیبت همسران نشان داده شده است.

وی افزود: از آنجا که برای کتاب منبعی نبود جمع‌آوری مطالب تنها با مصاحبه از خانواده‌های رزمندگان و شهدا صورت گرفت و از این جهت کار مشکلی بود. در واقع این کتاب از نقش زنانی که در لابه‌لای نقش‌آفرینی مردان در عرصه دفاع مقدس گمنام مانده‌اند، پرده‌برداری می‌کند.

در ادامه فهیمه جوانمرد سیدآبادی، نویسنده کتاب «زندگی عاشقانه به شرط عشق»، تصریح کرد: این کتاب با یک رویکرد کیفی ازدواج و انتخاب همسر در راستای کاهش آمار طلاق، شروط هنگام عقد بین زوجین را در راستای تحکیم بنیان زندگی تبیین کرده است.

تکتم رفیعی، استاد حوزه و نویسنده کتاب «جنگ نرم در سرگرمی‌های کودکان» در خصوص مقدمه این کتاب گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فراگیر شدن جنگ نرم، این کتاب با موضوع روز به ارائه راهکارهایی برای مبارزه با جنگ نرم تألیف شده که امید است گامی موثر در راستای جامعه اسلامی برداشته شود.

کتاب «قرآن و مهارت ارتباط موثر» نوشته حمیده نگینی نیز از جمله کتاب‌هایی بود که در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha