جشنواره رسانه‌های دیجیتال؛ فرصت تبلیغ دین برای کانون‌های مساجد
کد خبر: 3812815
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
ارباب‌سلیمانی تصریح کرد؛

جشنواره رسانه‌های دیجیتال؛ فرصت تبلیغ دین برای کانون‌های مساجد

گروه فناوری اطلاعات ــ دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار استفاده حداکثری کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد از فرصت یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجتال شد و گفت: اگر روزی مئذنه می‌ساختیم، امروز باید از فضای مجازی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سابق ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اظهار امیدواری از اینکه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در سال جاری از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، گفت: در این دوره موضوع «مسجد و مناسک دینی» به منزله یکی از موضوعات جشنواره اعلام شده و شنیده‌ها حاکی از حضور فعال بچه‌های مسجدی در این جشنواره است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با توجه به ظرفیت 24 هزار پایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و کتابخانه‌های مساجد در این جشنواره شاهد فعالیت و تلاش بیشتر بچه‌های مسجد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب‌سلیمانی با تأکید بر جایگاه رسانه‌ای مسجد و رساندن پیام دین توسط مسجد به مردم، گفت: در قرآن هم آمده است که اولین پایگاه هدایت برای نجات بشر مسجد است که یک پایگاه مبارک و پراثر است. با نگاهی به گذشته مساجد در تاریخ و تمدن ایران اسلامی، نقش سازنده مساجد برای ترویج دین و هدایت جامعه را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در کنار بررسی جایگاه رفیع مسجد در طول تاریخ، نکته قابل توجه این است که همواره تلاش شده است از ابزارهای مختلف برای رساندن پیام نورانی دین خدا استفاده شود. اگر زمانی باید مئذنه‌ و منبری ساخته می‌شد تا پیام دین منتقل شود و یا در جلسات حلقه‌ای به صورت چهره به چهره مسائل دینی مطرح و شبهات پاسخ داده می‌شد، امروز دنیای گسترده جدیدی تحت عنوان فضای مجازی در اختیار ماست و در این فضا که اکثریت جامعه خواه ناخواه براساس نیازهای شخصی خودشان با آن مرتبط هستند، فرصت‌هایی برای برنامه‌ریزان و چهره‌های فرهنگی وجود دارد تا از این ابزار مدرن در جهت خدمت به دین استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب‌سلیمانی به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد کشور پیشنهاد کرد از فرصت یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال استفاده کنند و افزود: اکنون که فرصتی است برای استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی‌های جدید و انتقال پیام، باید این فرصت را مغتنم بشماریم و اگر بتوانیم در کنار تبلیغات چهره به چهره از ابزارها و کانال‌های رسانه‌ای هم استفاده کنیم؛ مطمئناً به مخاطب گسترده‌تری دسترسی پیدا خواهیم‌ کرد. مخاطبانی که بدون محدودیت مکانی و زمانی و از داخل مسجد گرفته تا دورترین نقاط عالم هستند.

دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر ما به این حوزه ورود نکنیم، مطمئن باشید که دشمن از این فرصت نهایت استفاده و مقاصد و پیام‌های خودش را به مردم و نسل جوان ما منتقل خواهد کرد.

وی در پایان گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید به دشمن حمله کنید از همان نقطه‌ای که به شما حمله کرده است. نقطه عزیمت حمله دشمن، فضای مجازی است و ما هم باید در این فضا به قدر کافی نفرات و متخصص داشته باشیم؛ این مهم ممکن نمی‌شود مگر اینکه بچه‌های مسجدی و انقلابی در این حوزه کار کنند و صاحب تخصص شوند تا بتوانند مانند سایر حوزه‌ها بدرخشند و دل امام زمان(عج) را خشنود کنند.

انتهای پیام 

captcha