نماینده وزارت اوقاف عمان: تنوع فرهنگی شاخصه ارزشمند نمایشگاه قرآن ایران است
کد خبر: 3812949
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶

نماینده وزارت اوقاف عمان: تنوع فرهنگی شاخصه ارزشمند نمایشگاه قرآن ایران است

گروه بین‌الملل - نماینده وزارت اوقاف و امور دینی عمان با اشاره به این که کشورش برای نخستین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ایران شرکت می‌کند، گفت: تنوع و تعدد شرکت‌کنندگان و حضور نمایندگانی از کشورها با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم مختلف از شاخصه‌ها و امتیازات مهم نمایشگاه قرآن ایران است.

به گزارش ایکنا؛  فایز الهادی افزود: اثر شاخص عرضه‌شده در غرفه عمان، مصحف ملی این کشور است که به روایت حفص از عاصم و به خط «سالم بن خلفان بن سلیمان البلوشی» کتابت شده است.

وی گفت: در غرفه عمان همچنین، یک نسخه خطی قرآن متعلق به سال 1240 هجری قمری عرضه شده که 200 سال قدمت دارد و یک نسخه دست‌نویس ارزشمند محسوب می‌شود.

نماینده وزارت اوقاف عمان اضافه کرد: نسخه‌ای از قرآن به قرائات هفتگانه در این غرفه ارائه شده که متعلق به سال 1157 هجری قمری است و توسط «عبدالله بن بشیر بن مسعود بن سعید» کتابت شده است.

وی در ادامه گفت: در نمایشگاه قرآن امسال، نشریه‌های متعددی در معرض دید عموم قرار داده‌ایم که بازدیدکنندگان از غرفه عمان با مشاهده این مجلات با تاریخ، فرهنگ و طبیعت این کشور آشنا می‌شوند که از جمله این نشریات می‌توان به «الثقافیة» با موضوع معرفی آثار تاریخی، دینی، آموزشی و طبیعی کشور عمان و «الفن الاسلامی فی عمان»(هنر اسلامی در عمان) اشاره کرد.

فایز الهادی گفت: «نوادر المخطوطات العمانیة» از دیگر آثار عرضه‌شده در نمایشگاه است که در این اثر نسخه‌های خطی عمان در موضوعات مختلف از جمله فقه، ادبیات و... فهرست‌بندی و معرفی شده است؛ همچنین در این غرفه دایرة المعارفی از مساجد عمان است که به معرفی مساجد تاریخی و قدیمی در این کشور می‌پردازد.

وی تصریح کرد: از دیگر آثار عرضه‌شده در غرفه عمان می‌توان به «منهج القلاع السبع» اشاره کرد که در آن بهترین و ساده‌ترین روش و شیوه برای حفظ کامل قرآن معرفی شده، به طوری که فردی که قصد حفظ قرآن دارد می‌تواند در مدت 3 ماه برنامه‌ریزی کند و حافظ کل قرآن شود.

فایز الهادی گفت: «المصحف التعلیمی المطور بالتجوید» ویژه آموزش قواعد و احکام تجوید، تقویم سالانه برای مدارس قرآن، لوح فشرده تواشیح دینی با صدای تواشیح‌خوانان عمانی و پوسترهایی از نسخه‌های خطی قرآن عمان از دیگر آثار عرضه شده در غرفه این کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن به شمار می‌رود.

وی در ادامه برپایی نمایشگاه قرآن را دلیل خوبی بر اهتمام ویژه ایرانیان به قرآن کریم دانست و گفت: در کشور عمان، نمایشگاه قرآن در ماه رمضان برگزار نمی‌شود، اما جلسات متعددی در زمینه آموزش حفظ و قرائت قرآن و حلقه‌های ختم کلام وحی در مساجد برگزار می‌شود.

نماینده وزارت اوقاف عمان در پایان گفت: اوقاف عمان پیش از این در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کویت نیز شرکت کرده و این آثار را در معرض دید عموم قرار داده بود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

captcha