هدف از برپایی نمایشگاه قرآن، ایجاد تفرجگاه معنوی برای خانواده‌هاست
کد خبر: 3813004
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

هدف از برپایی نمایشگاه قرآن، ایجاد تفرجگاه معنوی برای خانواده‌هاست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن را ایجاد تفرجگاه معنوی برای خانواده‌های اراکی دانست که بتوانند ساعات و لحظاتی را در کنار خانواده گذرانده و در خلال برنامه‌ها با پیام‌های ماه مبارک رمضان و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نمایشگاه قرآن اراک در قالب دو بخش هنری و کودک و نوجوان از شامگاه روز گذشته، 29 اردیبهشت آغاز به کار کرد و عموم علاقه‌مندان تا چهارم خرداد فرصت بازدید دارند.
حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن اراک به خبرنگار ایکنا گفت: امسال برای ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن برای عموم مردم درنظر گرفته شده است، این نمایشگاه در دو بخش آثار هنری عمدتاً در قالب هنر‌های تجسمی، سنتی و دستی با محوریت قرآن و بخش کودک و نوجوان برپا شده است و علاقه‌مندان تا چهارم خرداد فرصت دارند از نمایشگاه بازدید کنند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از هنرمندان اراکی آثار خود را به معرض نمایش گذارده‌اند، تصریح کرد: تمامی آثار مرتبط با معارف ماه مبارک رمضان است و در بخش کودک ۱۰ غرفه ویژه تبیین و آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف اسلامی و آیات و داستان قرآن در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام دانشی هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن را ایجاد تفرجگاه معنوی برای خانواده‌های اراکی دانست که بتوانند ساعات و لحظاتی را در کنار خانواده گذرانده و در خلال برنامه‌ها با پیام‌های ماه مبارک رمضان و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند لذا تمام بخش‌های نمایشگاه هدف آموزش و تربیت دینی را دنبال می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص دستاوردهای نمایشگاه قرآن هم گفت: در قسمت‌های هنری که شامل بخش‌های مختلف است آیات قرآن برجسته شده و به تفهیم آیات با استفاده از زیبایی‌ها و جذابیت‌های کلام وحی کمک می‌کند. در بخش کودک و نوجوان نیز آموزه‌های دینی به شکل کودکانه و قابل فهم متناسب با سن آنان توسط مربیان هنرمند آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام

captcha