حمایت از توانمندی‌های بانوان در رفع محرومیت‌زدایی نقش بسزایی دارد
کد خبر: 3814302
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

حمایت از توانمندی‌های بانوان در رفع محرومیت‌زدایی نقش بسزایی دارد

گروه شهرستان‌ها ــ مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد گفت: یکی از اهداف مهم این کانون حمایت از توانمندی‌های زنان منطقه در راستای رفع محرومیت‌زدایی است.

حمایت از توانمندی‌های بانوان در رفع محرومیت‌زدایی نقش بسزایی دارد

آیدا عصمتی، مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت در تایباد اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در سالن بسیج برگزار شد و بانوان محصولات متنوع خود را در قالب چهار غرفه ارائه دادند.
وی به همکاری کانون بانوی مرزنشین و کمیسیون بانوان شورای شهر تایباد در راه‌اندازی این چهار غرفه در نمایشگاه قرآن و عترت این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این غرفه‌ها محصولات ارگانیک، تولیدات و صنایع دستی، بومی و سنتی توسط زنان سرپرست خانوار آماده و ارائه شد که مورد استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.
عصمتی تصریح کرد: روزانه بیش از 100 نفر از این غرفه‌ها بازدید کردند و در این مدت بیش از 60 میلیون ریال محصول به فروش رسید، که این مهم نیز در راستای تولید اشتغال و محرومیت زدایی نقش موثری دارد.
وی بیان کرد: از دیگر اقدامات مثبت کانون در این نمایشگاه تشویق قعالان قرآنی بود و در ویژه برنامه‌ای از کودکان و نوجوانان حافظ قرآن کریم نیز تقدیر به عمل آمد.
مدیر کانون بانوی مرزنشین تایباد خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این کانون در ماه مبارک رمضان برگزاری محفل انس با قرآن کریم در روستاها و حاشیه شهر، ویژه بانوان همراه با ضیافت افطاری و همچنین توزیع بسته‌های غذایی برای خانواده‌های محروم است.
وی با اشاره به اینکه کانون بانوی مرزنشین 14 اسفند سال 96 در تایباد راه‌اندازی شد، بیان کرد: ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه زنان، تحکیم بنیان خانواده، بهبود و ارتقای سطح فرهنگ خانواده، آگاه‌سازی زنان از حقوق مدنی و مذهبی و بصیرت‌افزایی در مسائل روز، خدمات‌رسانی به مردم نیازمند، شناسایی آسیب‌ها و مهارت‌آموزی از مهمترین اهداف این کانون است.
عصمتی اظهار کرد: این کانون به هیچ جریان سیاسی و مذهبی وابسته نیست و صرفا در مسیر اهداف مذکور و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

captcha