برنامه‌ریزی برای تربیت هزار حافظ کل قرآن در مدارس سما کشور
کد خبر: 3814915
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد؛

برنامه‌ریزی برای تربیت هزار حافظ کل قرآن در مدارس سما کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئيس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای تربیت هزار حافظ کل قرآن کریم در مدارس سما کشور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده و سهم مدارس سما مشهد تعداد ۱۰۰ حافظ کل است.

برنامه‌ریزی برای تربیت هزار نفر حافظ کل قرآن در مدارس سما کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي خراسان رضوي، علی سروری‌مجد، رئيس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد روز گذشته چهارم خردادماه در مراسم افتتاحیه دبيرخانه دائمي قرآن سما دانشگاه آزاد اسلامي كشور، در محفل قرآني سما مشهد که در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، هدف از تشکیل دبیرخانه دائمی قرآن سما کشور را تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت ده میلیون نفر حافظ کل قرآن کریم در جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: برای تربیت هزار نفر حافظ کل قرآن کریم در مدارس سما کشور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده و سهم مدارس سما مشهد تعداد ۱۰۰نفر حافظ کل است که با آغاز به کار این دبیرخانه، تربیت حافظان نیز آغاز خواهد شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مهارت‌افزایی معلمان قرآن مدارس سما کشور را از دیگر اهداف این دبیرخانه دائمی دانست و عنوان کرد: معلمان قرآن مدارس باید با آخرین متدهای حفظ و قرائت قرآن آشنا شوند، آشنایی با تجوید، صوت، لحن، ترجمه و تفسیر قرآن کریم از دیگر اهداف این دبیرخانه دائمی است.
وي اظهار کرد: بهترین تربیت برای کودکان و نوجوانان انس با قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم بلند کلام وحی است که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
سروری‌مجد بیان کرد: این دبیرخانه با بکارگیری 14 استاد مبرز بین‌المللی قرآن کریم از آستان قدس رضوی (آقا و خانم) اهداف دبیرخانه را پیگیری خواهد کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این دبیرخانه برای تحقق اهداف خود تفاهم‌نامه‌هایی با اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بسته است و از همه پتانسیل‌های موجود برای تقویت فعالیت‌های قرآنی استفاده خواهد کرد.

توفيق قرائت قرآن در ماه مبارك رمضان سرمايه عظيمي است
در ادامه عطاله سلطاني صبور، معاون آموزشي سما كشور در اين مراسم با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) افزود: شخصي كه در سنين خردسالي و نوجواني قرآن بخواند و اهل قرآن باشد، قرآن با گوشت و خون او آميخته شده و شخصيت‌اش قرآني مي‌شود.
وي با بيان اينكه قرآن مجيد از 78 هزار كلمه و 310 هزار حرف تشكيل شده است، كه تلاوت هر حرف قرآن 10 حسنه دارد، عنوان کرد: كسي كه توفيق قرائت قرآن در ماه مبارك رمضان را پيدا نمايد، سرمايه عظيمي معادل 3 ميليون و 100 هزار حسنه خداوند به او عنايت مي‌كند.

آموزش برنامه‌هاي قرآني‌ در طول تابستان ادامه دارد
همچنین در اين مراسم دكتر جعفر كبيري معاون سما واحد مشهد طی سخنانی خاطرنشان کرد: قرآن شفا است كه همه دردها مادي و معنوي و نيازهاي انسان را پاسخ مي‌دهد.
وي با بیان اینکه خرسند هستیم از اينكه در كنار مضجع نوراني امام هشتم(ع) خدمتگزار دانش آموزان سما هستيم، از ادامه برنامه‌هاي قرآني سما از جمله صورت و لحن و حفظ قرآن در طول تابستان امسال خبر داد.

انتهای پیام

captcha