روز جهانی قدس مظهر برائت از دشمنان اسلام است
کد خبر: 3815869
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰

روز جهانی قدس مظهر برائت از دشمنان اسلام است

گروه شهرستان‌ها - امام جمعه تایباد گفت: روز جهانی قدس مظهر برائت از دشمنان اسلام و روزی است که مسلمانان سراسر جهان به دفاع از مظلومیت ملت فلسطین به پاخواسته و قدرت خود را بار دیگر به رخ استکبار جهانی خواهند کشید.

روز جهانی قدس مظهر برائت از دشمنان اسلام است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه تایباد در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه این شهرستان که روز گذشته 9 خردادماه در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روز قدس فرصت مغتنمی برای صدور انقلاب اسلامی و حرکت همسوی مسلمانان سراسر جهان برای ایجاد اتحاد و همبستگی است، همچنین حضور پرشور مردم انقلابی ایران نشان می‌دهد این ملت در مسیر فرمان رهبری حرکت کرده و اجازه هیچ تحرکی به معاندین نخواهند داد.

وی نگاه به روز قدس را چندجانبه دانست و افزود: این نگاه می‌تواند جنبه اعتقادی و ایدئولوژی داشته باشد که در آن طبق دستور قرآن نباید نسبت به درد مسلمانان بی‌تفاوت بود و هم نگاه راهبردی و استراتژیک دارد که نشان می‌دهد باید در خاک دیگران با دشمن مقابله کرد و جبهه مقاومت بر همین اصل استوار است.

خطیب جمعه تایباد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آیه 82 سوره مائده، بیان کرد: جبهه کفر، شرک و نفاق بدترین دشمن برای اسلام است. از این رو فلسفه روز قدس ایستادگی جهان اسلام در برابر غارتگران، ظالمان و مشرکان بوده و از طرفی دیگر ولایت‌مداری ملت ایران در سایه رهبری مقتدر و فرزانه است.

وی تصریح کرد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف، پشتوانه امنیت ملی و عامل وحدت و اتحاد امت اسلامی در مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است. حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پشتوانه مردم فلسطین در دفاع از سرزمین خویش و مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

ملکی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در انتشار اخبار ملی و مذهبی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید در پوشش اخبار ملی و مذهبی به دور از هرگونه وابستگی سیاسی و مذهبی وارد میدان شده و به دشمنان فرصت سواستفاده را ندهند. اصل بی‌طرفی، صداقت و سرعت عمل از ویژگی‌های بارز یک خبرنگار است که باید بر همین اصول از قدرت خود استفاده کند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید مبنی بر منویات نظام مقدس اسلامی گام بردارند و اهداف این نظام را به درستی منعکس کنند. امروز عصر ارتباطات است و اگر از این عرصه بدرستی استفاده شود، قدرت رسانه بر هر چیزی غلبه خواهد کرد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تایباد امروز با حضور مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان ساعت ۱۰ صبح از میدان وحدت آغاز می‌شود و در چهار راه پست این شهر به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha