رونق تولید نیازمند جذب سرمایه است
کد خبر: 3817659
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

رونق تولید نیازمند جذب سرمایه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ دبیرکل خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: رسیدن به تولید باوری و جلوگیری از فرار سرمایه شرایط رونق تولید را فراهم می‌کند.

رونق تولید نیازمند تولید باوری و جذب سرمایه استفیروز ابراهیمی، دبیر کل خانه صنعت و معدن خراسات رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: رفتار سختگیرانه برخی نهاد‌ها و همچنین بانک‌ها در حوزه اقتصاد در کشور و نیز استان سبب شده که جسارت از نظام مدیریتی مدیران در استان ما گرفته شود.
وی افزود: متاسفانه دید‌ها نسبت به تولید محدود شده و نسبت به تولید باوری ندارند و این شرایط را در تولید محصولات سخت کرده است.
دبیر‌کل خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی همچنین بیان کرد: با محدودیت سرمایه‌گذاری روبه‌رو شده‌ایم و این باعث فرار سرمایه شده است.
وی بیان کرد: اگر مسئولان به تاکید مقام معظم رهبری به‌عنوان یک مانیفست و راهبرد نگاه کنند باعث می‌شود همه ظرفیت‌های اقتصادی را در خدمت تولید بگیریم.
ابراهیمی با اشاره به شعار سال گذشته در حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: در تحقق این شعار اقداماتی صورت گرفت و تا حدودی به نتیجه رسیدیم، اما با آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری بود فاصله زیادی داریم و حمایت از تولیدات داخلی به‌طور کامل محقق نشد.
وی بیان کرد: برای تحقق رونق تولید نیازمند پیش نیاز‌هایی هستیم که اولین پیش نیاز گرفتن تولید از مدیریت دستگاه‌های پول‌ستان است. متاسفانه در بازه زمانی ۸ سال گذشته و حدود ۳۵۰ درصد در کشور رشد مالیاتی داشتیم و سوال اینجاست که آیا مطابق با رشد مالیات در عرصه تولید هم به همین اندازه رشد داشته‌ایم.
دبیرکل خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی ادامه داد: فشار مالیاتی بر گوده تولیدکنندگان سنگینی می‌کند. کارگران ما با حداقل حقوق کار می‌کنند و کارفرما باید ۳۰ درصد آن را به تأمین اجتماعی بپردازد.
وی افزایش قدرت خرید را پیش نیاز دیگر رونق تولید دانست و افزود: بخش خصوصی باید رویه خود را جهت پایداری در بازار‌های جهانی به کیفیت تولیدات و کاهش قیمت تمام شده بگذارد و چنانچه این پیش‌نیاز‌ها اتفاق بیافتد می‌توان امیدوار بود که در تولید اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
ابراهیمی به نقش بسیج کارگری در رونق تولید اشاره کرد و افزود: تجربه چهل ساله انقلاب نشان می‌دهد که هر جا و در هر عرصه‌ای بسیج ورود پیدا کرد اتفاقات خوبی افتاد و موفق عمل کردیم. بسیج در دفاع مقدس چه در عرصه سازندگی و چه در عرصه دفاع بسیار موفق عمل کرد و پس از آن به خوبی توانست با تهدیدات فرهنگی دشمن مقابله کند و می‌توان گفت رزومه قابل دفاعی در عرصه‌های مختلف از بسیج وجود دارد و چنانچه مسئولان با روحیه بسیجی و جهادی وارد شوند کارنامه خوبی در عرصه اقتصادی نیز خواهیم داشت.
وی گفت: بسیج کارگری با توجه به حوزه ارتباطی خود با نهاد‌های اقتصادی می‌تواند با فرهنگ‌سازی و برپایی پویش رونق تولید نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد.
انتهای پیام

captcha