کار سرگرمی فکری است و سبب عزت نفس می‌شود
کد خبر: 3819043
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

کار سرگرمی فکری است و سبب عزت نفس می‌شود

گروه شهرستان‌ها - امام جمعه شهرستان تایباد گفت: کار یک سرگرمی فکری و همچنین نوعی جنگ با فقر، پریشانی و افسردگی است که منجر به عزت نفس می‌شود.

کار یک سرگرمی فکری است و سبب عزت نفس می‌شود

به گزارش ایکنا خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد بعدازظهر روز گذشته 22 خردادماه در بازدید از کارگاه خیاطی خوش‌پوش این شهرستان خطاب به بانوان فعال در این تولیدی اظهار کرد: در قرآن کریم به چرخ ریسی به عنوان سنبل اقتصاد قوی اشاره شده، از این رو هنر خیاطی یک فعالیت در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به فعالیت بانوان در اجتماع، افزود: از منظر قرآن کریم اصل مساوات در جهان آفرینش حاکم است و جنسیت عامل برتری نیست بلکه تفاوت‌های میان زن و مرد تنها برای متمایز شدن نوع جنسیت بوده و تقوا، ایمان و عمل صالح نشانه برتری افراد است. همانطور که مردان می‌توانند در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند، زنان هم قادر به فعالیت هستند.

خطیب جمعه تایباد بیان کرد: کار اگر چه زحمت دارد اما بیکاری معضل است، برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد باید با سختی‌ها مقابله کرد و در برابر ناهنجاری‌ها ناامید نشد.

در ادامه رییس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهید عباسیان تایباد طی سخنانی عنوان کرد: اکنون 10 آموزشگاه آزاد در قالب بخش خصوصی زیرنظر این مرکز در رشته‌های آموزش رایانه، آرایش و پیرایش، طراحی دوخت زنانه، عمران و مکانیک برای آقایان فعالیت دارند.

اسماعیل نیک‌محمدی افزود: آموزشگاه خیاطی خوش‌پوش علاوه بر آموزش یک گارگاه تولیدی با ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار نیز است.

مدیر آموزشگاه خیاطی خوش‌پوش نیز در این بازدید گفت: این مرکز از سال 87 تاسیس شده و کار خود را با آموزش خیاطی آغاز کرده و اکنون با تلاش‌های انجام شده به یک کارگاه تولیدی تبدیل شده است.

اکرم علیمرادی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که بر سر راه بوده، اما همت و امید به خدا سبب پیروزی و موفقیت شده و در حال حاضر این کارگاه 30 کارآموز دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر تایباد 50 کارآموز در کارگاه‌های خیاطی شهرستان‌های تربت‌جام، خواف و روستای فرمان‌آباد تایباد زیرنظر این مجموعه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha