آغاز مجدد عملیات احداث موزه دفاع مقدس مشهد از تیر ماه
کد خبر: 3819174
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

آغاز مجدد عملیات احداث موزه دفاع مقدس مشهد از تیر ماه

گروه فرهنگی - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: عملیات احداث موزه دفاع مقدس مشهد از ابتدای تیرماه سال جاری از سرگیری خواهد شد.

آغاز مجدد عملیات احداث موزه دفاع مقدس مشهد از تیر ماهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، روز گذشته، ۲۳ خرداد، در همایش مسئولان نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: موزه دفاع مقدس در ۱۷ مرکز استان کشور احداث شده بازدید کننده دارد.
وی ادامه داد: موضوع اعتراض موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی چند سال معطل تصمیم گیری در رابطه با مکان بوده و از حدود ۴ سال پیش پس از تصمیم گیری نهایی عملیات احداث با اختصاص بیش از ۱۳ هکتار از پارک کوهسنگی مشهد آغاز شده است و این روند تا اردیبهشت ماه سال گذشته ادامه پیدا کرد.
سردار یوسف علیزاده گفت: به دلیل مشکل مالی از اردیبهشت ماه سال گذشته کار احداث موزه دفاع مقدس مشهد متوقف شده و پیمانکار این پروژه نیز برای تکمیل مراحل اولیه ۳ میلیارد بدهکار است، با پیگیری‌های انجام شده اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان برای انجام مراحل بعدی این پروژه مد نظر قرار گرفته است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه و با در نظر گرفتن ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه موزه دفاع مقدس، عملیات احداث این مرکز فرهنگی از سرگیری خواهد شد و مابقی اعتبار تخصیص یافته نیز برای پرداخت بدهی‌های پروژه و سایر هزینه‌ها صرف خواهد شد.
مأموریتی برای موزه دفاع مقدس در شهرستان‌ها نداریم
وی با بیان اینکه طرح احداث موزه دفاع مقدس مشهد یک طرح سنگین است، ادامه داد: امیدواریم با این اعتبار بتوانیم فاز اول از پروژه موزه دفاع مقدس مشهد را به افتتاح برسانیم، البته اعتقاد داریم اثر این کار در شهرستان ها هم دیده شود اما ماموریت ما ایجاد موزه در مرکز استان است و چنین ماموریتی برای شهرستان‌های استان نداریم اما نمایندگی‌های ما در سطح شهرستان ها با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه و با همکاری و همفکری بزرگان و مسئولان هر شهر می‌توانند پیگیر چنین طرح موضوعی باشد.
سردار یوسف علیزاده با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی و عملیاتی نمایندگی های حفظ آثار و نشر ارزش‌های مختلف است در بخشی از این فعالیت‌های ارزشی نقش محوری دارد، عنوان کرد: یکی از مباحث مهم و مورد تغییر ما بحث توجه به شهدای گمنام است، ما در سطح استان ۹۵ نقطه به عنوان محل تدفین شهدای گمنام داریم مسئولیت پیگیری در تمام مراحل انجام کار تدوین شهدا و یادمان سازی متوجه ماست، شهدای گمنام حقشان نیست که مثل یک میت معمولی با آنها رفتار شود، عزیزان باید مثل اولیای دین و امامزاده‌ها مورد توجه باشند.
مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: در زمینه توجه به شهدای گمنام غفلت های زیادی انجام شده امیدواریم که چند سال آینده با هدف گذاری مشخص این ۹۵ محل تدفین شهدا ‌عنوان بقاع متبرکه و محل های مورد احترام مردم در سطح استان شناخته شوند.
سردار یوسف علیزاده گفت: بحث دیگری که باید مورد توجه نمایندگی‌های ما باشد مسئله جلوگیری از ارزش های دفاع مقدس است در این زمینه باید از خود غیرت نشان دهیم مذکور که در این موضوع را برای خود جرم به حساب بیاوریم، متولی مراقبت از این موضوع نمایندگی ها هستند اما در زمینه اغراق و دروغ و جلوگیری از ورود آن به موضوعات دفاع مقدس نیز نمایندگی‌ها تولیت دارد.
وی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های صحنه‌ای و میدانی نیز باید مراقب این دو مسئله یعنی دروغ و غفلت باشیم، از کلاس دبستان تا تریبون نماز جمعه و تالیف کتاب‌های دانشگاهی همه این ها در معرض چنین مشکلاتی هستند، انتظار می‌رود از هویت ایثارگری و مقاومت مردم در بستر های تبلیغی دفاع بشود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: همراهی پیشکسوتان دفاع مقدس با جوانان انقلابی در نمایندگی‌های شهرستانی جای تقدیر دارد، ما برای پیشبرد اهداف خود در زمینه ارزش های دفاع مقدس نه خیلی عجله داریم و نه خیلی خونسرد هستیم بلکه باید با پیگیری کار خود را به پیش ببریم.
نگارش دانشنامه دفاع مقدس در خراسان رضوی
وی با اشاره به آغاز مراحل نگارش و تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: این دانشنامه به عنوان سند و کارنامه دفاع مقدس خراسان رضوی محسوب خواهد شد، رفتار رزمندگان ما در دفاع مقدس طبق این اسناد به افراد و نسل های آینده معرفی می‌شود، برای انجام این طرح نیز در حدود چهار سال اعتبار پیش بینی شده و ما بنا داریم در این ۴ سال کار تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی را به اتمام برسانیم چرا که این سند افتخار ماست.
انتهای پیام

captcha