آغاز مرحله استانی ‌مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی از دهه کرامت
کد خبر: 3819369
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

آغاز مرحله استانی ‌مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی از دهه کرامت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از دهه کرامت آغاز خواهد شد.

آغاز مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از دهه کرامتجعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: ثبت نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف که در واقع معتبرترین مسابقات قرآن کریم کشور محسوب می‌شود، از بهمن‌ماه 97 کلید خورد اما به دلیل تداخل با آزمون طرح ملی حفظ، اطلاع‌رسانی آن از بعد از برگزاری آزمون به بعد آغاز شد تا افراد شرکت‌کننده دچار اشتباه برای ثبت نام نشوند.
وی افزود: برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرار بود تا پایان ماه مبارک رمضان انجام شود، اما به دلیل تقاضای برخی از شهرستان‌های استان تا پایان خردادماه برگزاری مرحله شهرستانی تمدید شد، البته تعدای از شهرستان‌ها مسابقات را برگزار کرده‌اند و چند شهرستان دیگر نیز تا پایان خردادماه برگزار خواهند کرد.
رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات در دهه کرامت آغاز خواهد شد و از آنجا که سایت ثبت نام 12 اردیبهشت‌ماه بسته شده و تا پایان مسابقات شهرستانی ثبت‌نام به صورت دستی انجام می‌شود، لذا آمار دقیقی از تعداد متسابقان در دست نیست اما پیش‌بینی می‌شود 5000 نفر در این دوره از مسابقات برای حضور در مرحله استانی با یکدیگر رقابت کنند.
حسینی ادامه داد: از آنجا که رشته‌های معارفی همزمان با آزمون حفظ در اسفندماه 97 برگزار شد، لذا در چهل و دومین دوره مسابقات مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی را نداریم.
وی ادامه داد: در طرح بشارت که همان طرح حفظ جزء سی بود و ارائه بسته تشویقی برای حفاظ کل، 20 جزء و 15 جزء حدود 21 هزار ثبت نام کردند که از این تعداد 500 نفر در رشته حفظ کل شرکت کردند.
رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: مجموعاً در رشته کتبی و شفاهی 114 نفر مشمول بسته تشویقی شدند که مقدمات اعزام این حافظان برای اعزام به عتبات فراهم شده است.
حسینی درخصوص طرح جدید تربیت حافظان قرآن کریم بیان کرد: اجرای طرح انگیزشی به جای آموزش در تربیت حافظان قرآن کریم از خراسان رضوی آغاز و به تأئید سازمان اوقاف و امور خیریه رسید که این طرح از مهرماه آغاز شده است.
وی در تشریح این طرح افزود: در این طرح بسته‌های تشویقی و انگیزشی برای مخاطبان ایجاد و مورد استقبال مربیان هم قرار گرفت، ضمن اینکه در این طرح مربیان به جای اینکه هر ماه حق‌الزحمه‌ای دریافت کنند به ازای هر قرآن‌آموز حافظ علاوه بر حافظ نیز بسته تشویقی به مربی هم تعلق خواهد گرفت.
رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در این طرح سعی شده هزینه‌ها از سمت آموزش محوری به سمت انگیزش محوری تغییر یابد زیرا اگر منابع برای مربی هزینه شود دیگر چیزی برای تشویق قرآن‌آموز باقی نمی‌ماند، ضمن اینکه تاکنون بسته ترکیبی اجرا شده و در این راستا 50 نفر به قم اعزام شده‌اند.
حسینی ادامه داد: البته قبل از اجرای طرح احتمال دادیم تا با ریزش مربیان قرآن مواجه شویم و جلساتی با مربیان در شهرستان‌ها گذاشتیم که بیش از نیمی از مربیان با این طرح موافقت کردند از طرفی با مقایسه آمار ثبت نام در طرح حفظ که در سال گذشته 14 هزار نفر و امسال 21 هزار بوده نشان می‌دهد نه تنها ریزش نداشتیم بلکه با رویش نیز همراه بوده است.
وی اظهار کرد: دراین طرح اگر قرآن‌آموز حافظ کل شود حتما به سفر کربلا اعزام خواهد شد و این باعث شده تا انگیزه بیشتری برای حفظ داشته باشد.
انتهای پیام

captcha