اعلام وصول جوایز آزمون حفظ و مفاهیم قرآن سال ۹۷ در خراسان رضوی
کد خبر: 3819711
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

اعلام وصول جوایز آزمون حفظ و مفاهیم قرآن سال ۹۷ در خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از وصول جوایز نقدی آزمون حفظ مفاهیم قرآن سال ۹۷ در این استان خبر داد.

اعلام وصول جوایز آزمون حفظ و مفاهیم قرآن سال ۹۷ در خراسان رضویحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، عنوان کرد: در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال ۹۷، خراسان رضوی به لحاظ آمار ثبت نامی به عدد ۲۱ هزار نفر رسید و این آمار با همپوشانی کاری و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادها از آمار استان‌های نظیر تهران و اصفهان هم بیشتر بود.
وی ادامه داد: در مجموعه رشته‌های برگزاری این آزمون ۲۱۸ نفر، بالاترین امتیازها را کسب کردند و به‌عنوان افراد برگزیده معرفی شدند و جوایز مورد نظر توسط مؤسسه معین در خراسان رضوی از مبلغ یکصد هزار تومان تا یک میلیون تومان به‌صورت نقدی به افراد برگزیده اعطا شد.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این‌که ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون سال گذشته بانوان بوده‌اند، اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای جوایز این دوره از آزمون حفظ و مفاهیم قرآن استان خراسان رضوی بیش از ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.
کاظمی‎نسب ادامه داد: پیشنهاد ما به وزارتخانه برای برگزاری این آزمون در سال آینده حرکت به سمت استانداردسازی برگزاری آزمون است. به این منظور باید به سمت برگزاری آزمون همانندآزمون‌های دانشگاهی عمل کنیم، یعنی به‌گونه‌ای که فضا و مکان برگزاری شرایط استانداری داشته باشد و همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها نیز به‌صورت بهتری انجام شود، مشکلی که ما در برگزاری اخیر آزمون با آن روبه‌رو بودیم، کمبود مکان به جهت تعداد بالای حاضران در این آزمون بود، در واقع ما با حداقل‌ها به برگزاری آزمون می‌پردازیم.
وی افزود: یکی از اهدافی که ما برای برگزاری این آزمون دنبال می‌کنیم، استانداردسازی دروس و سرفصل‌های آموزشی در مؤسسات قرآنی است تا این مراکز آموزشی با استفاده از اصول معاونت قرآن و عترت ارشاد و بهره‌گیری از خط‌ مشی ابلاغی و منابع معتبر به بهبود آموزش‌های خود بپردازند.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دیگر هدف ما از برگزاری این آزمون حمایت از مؤسسات قرآنی مشارکت‌کننده است، مؤسسات قرآنی وظیفه ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در این آزمون را به عهده می‌گیرند و در این میان هر مؤسسه بتواند آمار قبولی و بیشترین امتیاز را به خود اختصاص دهد مورد حمایت مالی معاونت قرآن و عترت قرار خواهند گرفت و بر این اساس در سال گذشته مبلغ ۱۴۲ میلیون تومان از این طریق به مؤسسات قرآنی خراسان رضوی کمک مالی صورت گرفته است.
انتهای پیام

captcha