یکی از جفاهای وارده به جهادکشاورزی، واگذاری وظیفه وزارت بازرگانی قدیم به این سازمان است
کد خبر: 3820213
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
آیت‌الله علم‌الهدی:

یکی از جفاهای وارده به جهادکشاورزی، واگذاری وظیفه وزارت بازرگانی قدیم به این سازمان است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد گفت: یکی از جفاهای زیادی که به جهادکشاورزی شده این است که وظیفه وزارت بازرگانی قدیم را بر عهده این سازمان گذاشته‌اند.

یکی از جفاهای وارده به جهادکشاورزی، واگذاری وظیفه وزارت بازرگانی قدیم به این سازمان استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در ویژه برنامه تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و تجلیل از جوانان کارآفرین جهادگر بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: رسالت مدیریت و فعالیت جهادی به عنوان یک رسالت قطعی از طرف مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و در 40 ساله دوم آن برتمام نهاد‌ها و آحاد کشور اعلام شده است.
وی افزود: ما برای جریان حرکت جهادی از نظر مدیریت جهادی و مدیریت عملیات جهادی در کشور یک الگو تجربی داریم و آن جهاد سازندگی است که می‌تواند ارزشمندترین راهبرد در تمام جریان‌های کشور باشد؛ مخصوصا شما که در این نهاد مقدس جهاد کشاورزی میراث‌بر جهاد سازندگی هستید.
امام جمعه مشهد بیان کرد: در جریان نگرش به این الگوی عظیم فعالیت‌آفرین و خلاق ابتکار، بخش عمده‌ای از شما جوان هستید و در دوران ظهور و بروز جهاد یا در این دنیا نبوده و یا در دوران طفولیت به سر برده و خاطراتی از آن روز ندارید. خوشبختانه در جهاد کشاورزی امروز چهره‌های نورانی و پر فروغی هستند که دوران جهاد سازندگی را کاملا طی کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سر آغاز جهاد سازندگی در ماه‌های اول و سال ا‌ول پیروزی انقلاب، از برخورد با یک توطئه نابکارانه شیطانی آغاز شده است. آن روزی که امام(ره) فرمان جهاد سازندگی را اعلام کردند، دقیقا زمانی بود که دشمن در حرکت‌های فتنه‌گرانه گروهک‌ها دست به توطئه‌ای زده بود که حرکت انقلابی مردم را در سال اول در تامین معیشت و غذای روزمره در سفره مردم دچار مشکل کند.
علم الهدی تصریح کرد: گروهک‌های الحادی مارکسیستی آن روز، در یک حرکت خائنانه شیطانی مزارع و خرمن‌های گندم در روستاها را آتش زدند تا با این کار جریان اولیه و غذایی ملت را با یک چالش و تنش مقابل کرده و ثابت کنند که نظام انقلابی در سال اول از نظر اداره زندگی و غذای مردم عاجز است و مردم در تداوم این انقلاب باید دچار گرسنگی و خالی بودن سفره باشند. این توطئه اول دشمن در تقابل با انقلاب اسلامی ایران بود.
وی اضافه کرد: انقلاب مقدس اسلامی ما انقلابی مردمی است و هیچ انقلابی نظیر آن در دنیا وجود ندارد زیرا انقلاب‌هایی که مردم در سایر کشورهای اسلامی و غیراسلامی که انجام دادند، با گذشت زمان محدودی مردم از عرصه این انقلاب خارج شدند و به یک جریان حاکم مسلط بر آن کشور اختصاص پیدا کرد، از همه مهمتر انقلاب اکتبر روسیه است که از روز اول مردم پای انقلاب آمدند تا نظام تزاری را به نظام سوسیالیستی مبدل کنند اما با گذشت کمتر از دو یا سه سال، مساله انقلاب در حزب کمونیست محدود شد و مردم از انقلاب کنار گذاشته شدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: تنها انقلابی که مردم چهل سال پای آن ایستادگی کردند و مخالفان جهانی آن به دلیل تقابل با مردم شکست خوردند، انقلاب اسلامی ایرانی است. این انقلاب از روز اول تا به امروز در هیچ جهت قابل شکست نیست. تنها با دو ابزار می‌شود مردم را از انقلاب کنار زد که شامل گرایش انقلابی مردم به دین است، اینکه سفره دین را از زیر پای مردم جمع کنند، وابستگی دینی مردم را بگیرند و مردم به دلیل اینکه بی‌دین شدند، ضد انقلاب شوند. راه دیگر زیر سوال بردن مدیریت نظام انقلابی است که بگویند با یک نظام انقلابی نمی‌شود کشور را اداره کرد.
امام جمعه مشهد عنوان کرد: دشمنان در مدت 40 سال در زمینه تهاجم فرهنگی درصدد بودند که سفره دین را از زیر پای مردم بردارند و اکنون نیز این فعالیت را دارند اما موفق نشدند. در حال حاضر ارزش‌های دینی در یک فراز و نشیب قرار گرفته و در مقابل بعضی از هوس بازی‌ها، ولنگاری‌ها و تمایلات نفسانی که در یک نسل ناآگاه بی‌تجربه جوان ولنگار ترویج می‌کردند، تا اندازه‌ای دچار مشکل شده اما نتوانستند سفره دین را از زیر پای مردم بکشند. شاهد صادق و قطعی این قضیه چادری بوده که بر سر خواهران است، بنابراین به جریان دوم متوسل شدند برای اینکه ثابت کنند نظام انقلابی توانایی تامین معیشت مردم را ندارد و نمی‌توان با این نظام مردم را اداره کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آرمان‌های انقلابی را در نظام مدیریتی کنار گذاشت و روز به روز زندگی مردم را در نظر گرفت و در حال حاضر این مساله توسط برخی از عناصر غیرانقلابی و ناآگاه در برخی از مراکز آکادمیک و آموزشی ما ترویج شده و در برخی از بینش‌های آلوده انحرافی جریان‌های سیاسی غیر همسو با انقلاب اسلامی، تعقیب می‌شود که ما امروز باید آرمان‌های انقلاب را کنار گذاشته و به اصل قطعی و مسلم اسکتبارستیزی توجه نکنیم تا در تعامل جهانی کشور را اداره کنیم و از روز اول دشمن به دنبال این بوده است.
علم الهدی بیان کرد: در همین راستا گروهک الحاقی مارکسیستی حزب توده و فدائیان خلق که به دو قسم تقسیم شدند، به جان مردم افتادند و دست به حرکت تند، زننده و منفور آتش زدن مزارع زدند و به این وسیله معیشت مردم را دچار چالش کردند. آن روز عمده فعالیت تولیدی کشور، کشاورزی بود و امروز نیز به همین شکل است و باید محور تولید توسعه کشاورزی قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در آن روز امام(ره) فرمان جهاد سازندگی را صادر کردند و جوانان انقلابی به مزارع رفته و آن را درو کردند، گندم‌های پاک را به دست مردمان آن می‌دادند و در این زمان حتی برای صرف چای نیز هزینه‌ای وجود نداشت و از صبح تا شب با دهان خشک برمی‌گشتند تا برای صرف چای برای صاحب مزرعه هزینه‌ای ایجاد نکنند. با این حرکت امام(ره)، توطئه دشمن نقش بر آب شد و نتوانست در روز اول پیروزی انقلاب ثابت کند که نظام انقلابی قدرت مدیریت ندارد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه جهاد سازندگی یک راهبرد عظیم برای تمام عرصه های اقتصادی کشور است، گفت: در آن زمان بیشتر مشکلات کشور توسط جهاد سازندگی برطرف شد و سپس وارد فضای فناوری و صنعت شد که در بیشتر موقعیت‌های اقتصادی جهاد سازندگی حضور داشت و جهاد به عنوان یک جریان پیش‌قراول نظام و انقلاب جلو قرار گرفت.
علم الهدی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس نقش همراه با دستگاه‌های نظامی را برعهده داشت و به یک تعبیر می‌توان گفت که ایثارگری‌های جهاد سازندگی بر ایثارگری‌های دستگاه نظامی مقدم بود زیرا نیروهای دفاعی در داخل سنگر دفاع می‌کردند اما جهادی‌ها در بالای سنگرها با دشمن به مقابله می‌پرداختند. در خیل حرکت‌هایی مانند گرفتن فاو و عملیات فجر هشتم، جهاد پیشاپیش نیروی‌های امنیتی وارد عرصه شد. هنوز هم در جهاد کشاورزی استان و کشور نیروهای ارزشمند دوران جهاد سازندگی می‌درخشند و حضور دارند.
وی ادامه داد: الگوی ارزشمند مدیریت جهادی، محور رسالت بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم است و ما باید روز جهاد سازندگی را در کل عرصه کشور و نهادها گرامی‌داشته و این روز را به همه کسانی که مسئول و موظف بر مدیریت و عملیات جهادی هستند، نشان دهیم زیرا امروز دشمن به سراغ همان مساله‌ روز اول انقلاب رفته و سفره مردم و اقتصاد را هدف گرفته است تا با سقوط وضعیت اقتصادی و سفره مردم، انقلاب و نظام جمهوری را به سقوط بکشاند که البته تا زمانی که میراث‌بران جهاد سازندگی در عرصه‌های مدیریتی حضور داشته باشند، دشمن این آرزو را همچون گذشته به گور خواهد برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم این است که الگو تجربی جهادی را در عرصه مدیریتی و عملیاتی و تمام عرصه‌های تولیدی که جان اقتصاد مقاومتی است، در نظر بگیریم. در حال حاضر کشور ما با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری داشته، در اصل، کشوری کشاورزی است و علی‌‌رغم اینکه جزو کشورهای کم آب هستیم اما فعالیت و تولیدات کشاورزی از ابتدا حرف اول را می‌زند.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: همچنین در سال‌های گذشته و در جمع‌بندی‌های رشد اقتصادی شاهد آن بودیم که تکیه ما بر کشاورزی بوده و جریان توسعه اقتصادی ما رو به تصاعد است. امیدوارم با همت شما حرکت موثری در توسعه اقتصادی کشور رخ دهد و اولین میوه توسعه اقتصادی را در تولیدات اقتصادی خود ببینیم.
علم الهدی تصریح کرد: وزیر نیرو در ملاقاتی که با ایشان داشتم به این مساله اشاره کردند که در بررسی‌ها مشخص شده که در روز چند کشتی، خیار سبز را از سرزمین‌های خشکی همچون یزد و کرمان به روسیه می‌رسانند و امروز تولیدات کشاورزی کشور ما بخش عمده‌ای از بازار روسیه را اداره می‌کند.
وی اضافه کرد: امروز کشاورزی در مساله صادرات غیر نفتی حرف اول را می‌زند و ما امروز به جز تامین مسائل کشاورزی کشور می‌توانیم با توسعه و ترویج کشاورزی نقش موثری داشته باشیم و این موضوع در دست شما دوستان در جهاد کشاورزی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: کشاورزی در توسعه اقتصاد مقاومتی نقش اصلی و محوری خواهد داشت و طبیعی است که مشکلاتی دارد زیرا عرصه‌های عملیاتی با برخی از زندگی‌های معمولی رفاه‌طلبانه سازگار نیست و دشمن در صدد این است که زندگی مرفه را در بین ما ترویج کند تا بدین وسیله انقلاب را فلج نماید.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تهاجم اقتصادی دشمن این انتظار را داریم که جهادی‌ها مجاهد اول باشند و مدیران باید در مدیریت و عرصه عملیاتی جهادی عمل کنند و شخصا وارد آن شوند. اگر جریان کشاورزی در شکل پیشرفته در روستاها رسوخ کند و توسعه یابد، چرخه‌ای است که به خودی خود می‌چرخد و مدت‌ها ادامه خواهد داشت.
علم الهدی تصریح کرد: ما به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم که به معنای اقتصاد درونی و درون اقتصاد ما مبتنی بر کشاورزی است. دوستان باید توجه کنند که راندمان فعالیت آنان باید در شکل جهاد سازندگی پیش ‌رود نه در شکل یک وزارتخانه عالی کشور. یکی از جفاهای زیادی که به جهادکشاورزی شده این است که وظیفه وزارت بازرگانی قدیم را بر عهده این سازمان گذاشته‌اند.
وی افزود: رسالت اولیه جهاد کشاورزی تولید و توسعه کشاورزی است اما قصابی، گوشت فروختن و نخود و لوبیا آوردن کار جهاد کشاورزی نیست و این ضربه نابه‌هنگامی بوده که بر آن وارد شده است. امیدوارم خداوند به جناب حجتی توفیق دهد زیرا از نیروهای ارزشمند ما هستند و مقام معظم رهبری به جهت مدیریت و فکر توسعه کشاورزی به ایشان نظر ویژه‌ای داشتند و بسیار حیف است که ایشان به این فکر کنند که آیا مرغ دارند یا خیر و یا قصابی‌ها در چه وضعیتی هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امیدواریم خداوند به عزیزان در دولت و مجلس عقل و فکر کامل‌تری بدهد تا مشکلات را ریشه‌ای حل کنند. فردی در راس دولتی بوده و اشتباهی کرده و ما نباید به پای اشتباه او ایستاده و آن را ادامه دهیم. عزیزان باید با مغز رسا در عرصه مزارع، مدیریت جهادی خود را در عملیات جهادی پیاده کرده، کشور را از نظر اقتصاد مقاومتی دچار تحول کنند و به غیر از قوت و غذای روزمره که به راحتی تهیه می‌شود، در فعالیت صادراتی حرف مهمی را در دنیا بزنیم.
انتهای پیام

captcha