امروز تامین امنیت غذایی یک نبرد اقتصادی است
کد خبر: 3820218
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه:

امروز تامین امنیت غذایی یک نبرد اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت: امروز ماموریت این سازمان بحث تامین و امنیت غذایی است و گمان نکنم این ماموریت از ماموریت‌های قبلی کمتر باشد بلکه امروزبحث تامین امنیت غذایی یک نبرد اقتصادی است.

امروز تامین امنیت غذایی یک نبرد اقتصادی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام احمد احمدی پناه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، صبح امروز در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: امروز 40 سال از تاسیس جهاد سازندگی به امر امام(ره) می‌گذرد و در این 40 سال این نهاد مقدس از سوی نظام دیرین ماموریت‌هایی داشته است که به همه آن‌ها با از امر امام می‌گذارد و در این 40 سال این نظام ماموریت‌هایی داشت که با سربلندی از آن بیرون آمده است.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس همراه با رزمندگان و حتی جلوتر از آنان پناهگاه ساخت و لقب سنگرساز بی‌سنگر را از آن خود کرد و امروز ماموریت این سازمان بحث تامین و امنیت غذایی است و گمان نکنم این ماموریت از ماموریت‌های قبلی کمتر باشد بلکه امروز بحث تامین امنیت غذایی یک نبرد اقتصادی است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه بیان کرد: شیطان بزرگ در این راستا تلاش کرده تا جمهوری اسلامی ایران را با محاصره اقتصادی از پای درآورد و این ماموریت از ماموریت‌های قبل سنگین‌تر است. بحث ما امروز رسالت بزرگ همکاران در بحث تامین امنیت غذایی است. امروز سیاست نظام رهایی از تکیه به نفت است و برای تحقق این امر کشاورزی باید در محور نظام قرار بگیرد.
احمدی‌پناه خاطرنشان کرد: امروز بحث تولید در کشور روند خوبی دارد اما رونق تولید تنها در این وزارتخانه رقم نمی‌خورد بلکه دیگر وزارتخانه‌ها هم باید پای کار باشند تا بتوانیم اقتصادی بودن مساله کشاورزی را تامین کنیم.
در ادامه حسن جعفری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: یکی از مباحثی که سبب تشکیل جهاد سازندگی شد، بحث محرومیت‌زدایی بود. اولویت اصلی تشکیل این سازمان، حضور در مناطق محروم است و دیدگاه امام(ره) این بود که توسعه و عمران روستا پیشران توسعه کشور است. بنابراین انتظار ما این است که توجه ویژه و خاصی را به‌ حوزه روستاها داشته باشیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه 73 درصد جمعیت خراسان رضوی را شهرنشینان به‌خود اختصاص می‌دهند و تنها 26 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، بنا بر آمار، میزان روستاییان ما همچنان در حال کاهش و نگران‌کننده است.
جعفری بیان کرد: امروز باید به‌امر تولید در روستاها توجه کرد و انتظار می‌رود که جهادگران همانگونه که در زمان جنگ حضور داشتند، در جنگ اقتصادی نیز حضور داشته باشند. خودکفایی باید در همه حوزه‌ها باید مد نظر قرار گیرد و بدین وسیله ما به ‌راحتی می‌توانیم با توجه به ‌داخل بسیاری از مشکلات خود را مرتفع کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در زمان جنگ، جان خود را فدای آرمان‌های انقلاب کردید، حال چرا امروز جان خود را معرض آرمان‌های جنگ اقتصادی قرار نمی‌دهیم؟ بحث تولید مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی در تقابل با تحریم است و چنانچه بتوانیم تولید خود را در حوزه‌های مختلف سامان دهیم، در مقابل آمریکا ایستاده‌ایم. رسیدن به ‌این امر شدنی است در صورتی که مدیران بتوانند زیرمجموعه را سامان دهند و کارشناسان به ‌درستی طراحی کنند.
جعفری ضمن تاکید بر اینکه در حوزه‌های حمایتی، حمایت کامل و صددرصد می‌کنیم، عنوان کرد: در این مسیر نباید از اعتماد مردم غفلت کنیم، همچنین اینکه بخواهیم از کشور دیگر دام وارد کنیم، زیبنده کشور و استان امام رضا(ع) نیست.
انتهای پیام

captcha