احتمال توطئه اسرائیل و عوامل وابسته به آمریکا برای اتهام‌زنی به ایران
کد خبر: 3821555
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
یک کارشناس عالی مسائل منطقه‌ای مطرح کرد:

احتمال توطئه اسرائیل و عوامل وابسته به آمریکا برای اتهام‌زنی به ایران

گروه سیاست و اقتصاد ــ یک کارشناس عالی مسائل منطقه‌ای گفت: ایران هیچ نفعی در حادثه مرتبط با نفت‌کش‌ها ندارد و احتمال اینکه رژیم صهیونیست و عوامل وابسته به اتباع آمریکا در منطقه، برای متهم کردن ایران در این مسائل دست داشته باشند، بسیار زیاد است.

احتمال توطئه اسرائیل و عوامل وابسته به آمریکا برای اتهام‌زنی به ایرانمحمدعلی مهتدی، کارشناس عالی مسائل منطقه‌ای، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص علت مقصر دانستن ایران در حوادث مرتبط با نفت‌کش‌ها و تنش‌های این چنینی و اینکه آیا می‌توان ایران را مقصر این ماجرا دانست یا خیر، اظهار کرد: در این خصوص حرف‌های زیادی گفته و نوشته شده است. دولت آمریکا یک ساعت بعد از این اتفاق، بدون دلیل ایران را متهم کرد در حالی که ایران عملاً کمک کرده است و 23 نفر از سرنشینان کشتی را از غرق‌شدن نجات داد و به کشور خود راهی کرد.
وی افزود: ایران هیچ نفعی در این زمینه ندارد و احتمال اینکه رژیم صهیونست و عوامل وابسته به اتباع آمریکا در منطقه، برای متهم کردن ایران در این مسائل دست داشته باشند، بسیار زیاد است.
این کارشناس عالی مسائل منطقه‌ای در رابطه با علت کم‌اهمیت جلوه دادن این موضوع توسط ترامپ، علی‌رغم مقصر دانستن ایران، بیان کرد: آقای پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا، صحبت کرده و ایران را متهم کرده است و اهمیت زیادی نیز برای این موضوع قائل هستند چون درصدد این موضوع هستند که از این اتفاق اهرم فشاری نسبت به ایران ایجاد کنند؛ یعنی علاوه بر فشار اقتصادی و جنگ نرم، می‌خواهند با این اتهام و تهدید به عملیات نظامی به ایران، عوامل فشار بیشتری را ایجاد کنند ولی این کارها نتیجه نمی‌دهد.
مهتدی در خصوص نقش معامله قرن بر فشارهایی که بر ایران اعمال می‌شود، بیان کرد: معامله قرن طرحی برای تغییر کل منطقه، از بین بردن مسئله فلسطین، امنیت دائمی اسرائیل و رژیم صهیونیست و کوتاه کردن دست مقاومت است.
وی اضافه کرد: این موضوع را کسانی برنامه‌ریزی کرده‌اند که شناختی از منطقه ندارند؛ از جمله این افراد آقای جرد کوشنر، داماد ترامپ است اما این مسئله هیچ عایدی نداشته و امکان اجرای آن وجود ندارد زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند که طرح معامله قرن مرده به دنیا آمده و منطقه فلسطین، محور مقاومت و ملت‌های منطقه چنین چیزی را نخواهند پذیرفت.
این کارشناس عالی مسائل منطقه‌ای در ارتباط با انتهای کار ایران و آمریکا در دوره ترامپ و اینکه آیا امکان مذاکره وجود دارد یا خیر، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند، امکان مذاکره و جنگ وجود ندارد. احتمالاً میان این دو کشور میانجی‌هایی خواهند آمد و اقداماتی صورت خواهد گرفت اما وضعیت به همین شکل کژدار و مریض به احتمال قوی ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha