سهمیه ۲۰۰۰ نفری کردستان در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن
کد خبر: 3821654
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

سهمیه ۲۰۰۰ نفری کردستان در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان کردستان با اشاره به اینکه امسال رشد کیفی مبنای اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی قرار گرفته است، گفت: سهمیه استان کردستان از این طرح در سال جاری دو هزار نفر است.

جمشید محمدی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سهمیه استان کردستان در طرح‌های قرآنی اوقاف تربیت دو هزار نفر حافظ یک جزء، 200 نفر روخوانی و روانخوانی و تربیت 40 نفر مربی قرآن است.

وی با اشاره به اینکه امسال رشد کیفی مبنای اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی قرار گرفته است، افزود: در سال جاری طرح تربیت حفاظ قرآنی با محوریت مؤسسات قرآنی مردم نهاد برگزار می‌شود و مؤسسات قرآنی که در بقاع متبرکه استان مستقر باشند, در اولویت اجرای طرح هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: در سال جاری کسانی که بتوانند پنج جزء قرآن را به طور کامل حفظ کنند علاوه بر اعطای گواهینامه و شرکت در قرعه کشی، به آن‌ها جوایز 5 میلیون ریالی نیز اعطا خواهد شد.

وی از همکاری در طرح 1453 مبتنی بر حفظ جزء 30 با حضور دستگاه‌های اجرای و فرهنگی استان کردستان خبر داد و عنوان کرد: این طرح با همکاری اداره اوقاف و امور خیریثه استان کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

محمدی به اجرای طرح حفظ مجازی قرآن کریم اشاره و بیان کرد: سهمیه استان کردستان در این طرح 300 نفر بوده است که ساز و کار اجرای ابلاغیه طی هفته جاری با حضور مدیران مؤسسات قرآنی بررسی می‌شود.

وی برگزاری محافل قرآنی را از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان دانست و افزود: در این راستا باید در طول سال جاری 300 محفل قرآنی شامل محافل ترتیل‌خوانی، تفسیر، جزء‌‌خوانی، تلاوت، جلسات مفاهیم و تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرکت 13 هزار و 400 نفر طی سال گذشته در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم اعلام کرد: از این تعداد شش هزار و 597 نفر شامل چهار هزار و 253 نفر از بانوان کردستانی و دو هزار و 342 نفر آقا هستند.

گفتنی است؛ از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر حافظ قرآن کریم در استان تربیت شده و سال گذشته ۶ هزار و ۴۹۷ نفر از آنان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم شرکت کردند.
انتهای پیام

captcha