برنامه آل سعود در جریان حج، دنبال کردن آرمان‌های بریتانیا است
کد خبر: 3821776
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

برنامه آل سعود در جریان حج، دنبال کردن آرمان‌های بریتانیا است

گروه سیاست و اقتصاد- آ‌یت‌الله علم الهدی گفت: امروز وقتی به برنامه‌ها و حرکت‌های حکومت سعودی در جریان انجام مناسک حج مسلمانان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که همان آرمان‌های استعمار بریتانیا را دنبال می‌کنند.

برنامه آل سعود در جریان حج، دنبال کردن آرمان‌های بریتانیا استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی‎فقیه در خراسان رضوی دوم تیرماه در مراسم دیدار کارگزاران اهل سنت حج 98 در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ارزشمندترین فصل زندگی انسان حضور در خلوتکده الهی است. در جریان روزمره عمرهمه دچار گرفتاری‌ها، سربندی‌ها و مشکلات مختلف زندگی هستیم و مسئله حج و وقوف در عرفات و منا یک خلوتکده الهی است که با خدا پیدا می‌کنیم.
وی افزود: در این خلوتکده ما هستیم و خداوند تبارک و تعالی و در این خلوتگاه فرصت دگرگونی وجود ما فراهم است. اگر یک آهن سرد در برابر حرارت باشد آتش نمی‌شود اما خاصیت آتش را می‌یابد و سوزنده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جریان حج برای بندگان خدا این اثر را دارد و در خلوتگاه ذات اقدس الهی که از همه آلودگی‌ها و جریان‌های مختلف جدا است. خاصیت خداگونگی پیدا می کند و اولین خاصیت خداگونگی همان تسلط بر نفس و حاکمیت وجود است و یک دگرگونی در عرصه عبودیت و بندگی خدا به وجود می‌آورد و امید داریم همه زائران بیت‌الله الحرام در این سفر بتوانند از این خاصیت و حضور در خلوتکده الهی استفاده حداکثری را ببرند.
علم الهدی خطاب به کارگزاران حج اظهار کرد: شما کارگزاران تنها حاجی و حج گزار نیستید شما در واقع همکاران رسول مکرم اسلام(ص) هستید، چرا که اولین روحانی کاروان حج اسلام ایشان بودند.
امام جمعه مشهد با اشاره به آیه 7 سوره رعد که خداوند می فرماید: «انما انت منذر...» گفت: وظیفه پیامبر(ص) ابلاغ احکامی بود که خداوند بر ایشان نازل می‌شد و براساس آیه 7 سوره رعد تنها وظیفه پیامبر(ص) انذار و ابلاغ است، اما در تنها جایی که پیامبر اکرم(ص)علاوه بر جریان هدایتی و ارائه طریق وظیفه ایثار الی المطلوب را اجرا کردند، درباره حج بود که غیر از ارائه طریق این نقش ایثار الی المطلوب را ارائه کردند.
وی بیان کرد: پیامبر(ص) وقتی حج‌الوداع را انجام دادند، هم مدیر کاروان و هم روحانی کاروان بودند و مناسک حج را عملا به مسلمانان آموختند، چرا که مناسک حج ابلاغی و اعلامی نیست، بلکه آموزش بصری است.
علم الهدی افزود: مرحوم شیخ محمود شاهرودی از مراجع بزرگ اسلام که مردم خراسان در زمان حیاتشان بیشتر مقلد ایشان بودند، سه کتاب قطور مناسک حج را تدریس کردند اما تا آخر عمر حج مشرف نشده بودند که در سال‌های آخر به توفیق الهی به حج مشرف شدند. با اینکه مرد فقیه و بزگواری و یک دوره حج را تدریس کرده بودند و سه کتاب قطور تقریرات درسی ایشان در مناسک حج بود، اما در جریان حج، مناسک را از روحانی کاروان پرسش می کردند چرا که عمده مناسک حج عملی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: پیامبر(ص) بسیاری از مسائل سیاسی، اجتماعی و مشکلات جامعه اسلامی را در جریان سفر حج حل و فصل کردند، لذا در شرایطی که امروز قرار داریم حج برای ما یک فرصت است.
علم‎الهدی ادامه داد: حاکمان بر حرمین شریفین دشمنان خدا هستند و شاید در تاریخ حج از زمان حضرت ابراهیم(ع) تا امروز دشمنی اینان از دشمنی افراد در زمانی که 360 بت در کعبه بود بیشتر است، چرا که دشمنی آنان با خدا این اندازه نبود، هرچند برخوردهایی با پیامبر(ص) می‌کردند، اما پای خدا و مناسک حج که می‌آمد عقب‌نشینی می‌کردند و آنچنان که جریان استکبار آمریکایی امروز با خدا دشمنی می‌کند با خدا دشمنی نمی‌کردند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در جریان جنگ جهانی دوم استعمار از یک طرف روس‌ها جریان انحرافی بهائیت در شیعه و انگلیسی‌ها جریان انحرافی وهابیت در اهل‌سنت را تأسیس کردند، افزود: امروز افراد حاکم بر حرمین کارگزاران آمریکا هستند و خراب کردن حج جزء منویات اصلی موسسین گروه تروریستی وهابیت است.
وی گفت: با نگاهی به کتاب خاطرات جاسوس انگلیسی(مستر هنفر) که مبانی وهابیت و ایده‌ها و آرمان‌ها را مشخص می‌کند می‌بینیم که خراب کردن مسجد الحرام از جمله آرمان‌های آنان است که از این طریق و با براندازی حج مسلمانان نتوانند در طول سال یک جا جمع شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز وقتی به برنامه‌ها و حرکت‌های سعودی در جریان انجام مناسک حج مسلمانان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همان آرمان‌های استعمار بریتانیا را دنبال می‌کنند.
علم الهدی بیان کرد: این حج از یک طرف فرصت ارزشمندی است تا در ارتباط با سایر مسلمانان توطئه‌های شیطانی آمریکا و غرب را برای دیگران افشا کنیم اما در کنار این نیز نباید از توطئه خطرناک حکومت عربستان در تقابل با ایران غفلت کرد و آن، بهره‌برداری از افتراق شیعه و سنی است.
وی گفت: بر این اساس توصیه می‌شود روحانیون کاروان نسبت به زائران مخصوصا زائران جوان که دارای عواطف جوانی بوده و از طرفی دشمن بیشتر به سراغ این افراد می‌رود تا احساسشان را تحریک کند، راهنمایی لازم را داشته باشند تا زائران ملعبه دشمن نشوند و اگر سوال و شبهه‌ای دارند عرصه بعثه مقام معظم رهبری در حج یک عرصه باز، آزاد، مجهز و علمی است که در این خصوص پاسخگو و پیگیر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شما به عنوان کارگزاران حج علاوه بر گزاردن حجی خالصانه برکت خدمت به زائران نصیب تان شده که این یک فرصت است و باید در حفظ این توفیق تلاش کنید.

انتهای پیام

captcha