استفاده نهاد‌ها از میهمان‌سرا‌های خود خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است
کد خبر: 3822527
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

استفاده نهاد‌ها از میهمان‌سرا‌های خود خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

گروه فرهنگی ــ رئیس اتحادیه هتلداران مشهد در خصوص وضعیت میهمان‌سراهای ادارات، نهادها و مشکلاتی که این مجموعه‌ها برای بخش خصوصی ایجاد کرده‌اند، گفت: سازمان‌ها و نهادها همچنان با قدرت از میهمان‌سراهای خود استفاده می‌کنند، چنین اقداماتی خلاف قانون و اصل 44 قانون اساسی است.

مردم از مراکز اقامتی مجاز استفاده کنند/مشهد فضای کافی برای اسکان داردمحمد قانعی‌راد، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص میزان آمادگی‌های هتل‌های خراسان رضوی برای پذیرش مسافر و زائر در ایام دهه کرامت و فصل تابستان اظهار کرد: خوشبختانه در مشهد آمادگی کامل برای پذیرایی از زوار امام رضا(ع) وجود داشته و مشکلی برای اسکان به چشم نمی‌خورد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که طی این ایام، 90 درصد از ظرفیت هتل‌ها تکمیل شود و از هم‌اکنون نیز تقریباً رزروها آغاز شده است، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون برای آماده‌سازی زمینه‌های پذیرایی از زائران امام هشتم(ع)، مشکلی به وجود نیامده است.
وی افزود: در حال حاضر نیز بازرسی‌های کامل را از مجموعه‌ها انجام داده‌ایم. این بازرسی به صورت‌های مختلف صورت گرفته است. همچنین جهت رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردمی، در دو هفته اخیر تیمی تشکیل شده است.
قانعی‌راد تصریح کرد: همچنین باید گفت برای این ایام نرخ‌های هتل‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و همان ارقام سال گذشته است. البته نرخ غذا و نوشیدنی‌ها تابع قیمت‌های بازار خواهد بود. در حال حاضر قیمت‌های رزرو یک اتاق در هتل‌های یک پنج ستاره برای یک اتاق دو نفره بین 150 تا 550 هزار تومان متغیر است. همچنین بسیاری از هتل‌ها برای این ایام تخفیفاتی بین 30 تا 40 درصد در نظر گرفته‌اند. البته ممکن است اتاق‌های لوکس و ویژه، قیمت‌های متفاوتی داشته باشد.
رئیس اتحادیه هتلداران مشهد در خصوص وضعیت میهمان‌سراهای ادارات، نهادها و مشکلاتی که این مجموعه‌ها برای بخش خصوصی ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه این وضعیت هیچ تغییری نداشته است و سازمان‌ها و نهادها همچنان با قدرت از میهمان‌سراهای خود استفاده می‌کنند و در مقابل بخش خصوصی با کمک بودجه دولتی این فعالیت‌ها را دنبال می‌کند. چنین اقداماتی خلاف قانون و اصل 44 قانون اساسی است.

فعالیت 76 هزار فضای اقامتی غیرقانونی شخصی در مشهد
وی با اشاره به میهمان‌سراها و زائرسراهای غیرمجاز بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر، بیش از 400 زائرسرا و میهمان‌سرا در مشهد وجود دارد. در این میان، 76 هزار فضای اقامتی غیرقانونی شخصی در مشهد فعالیت دارد که به‌طور جدی رقیب بخش خصوصی هستند و علاوه بر اینکه بر نرخ‌ها اثرگذاری دارند، مشکلات دیگری نیز ایجاد می‌کنند.
قانعی‌راد تأکید کرد: توصیه ما به زائران این است که به هیچ عنوان فریب دلالان این فضا را نخورند؛ چراکه خانه‌های شخصی و غیرمجاز می‌تواند مسئله‌آفرین باشد. از زائران تقاضا داریم از واحدهای مجاز استفاده کنند و بدانند که مشهد از این جهت، فضای کافی برای اسکان زائر در اختیار دارد.
انتهای پیام

captcha