مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی منصوب شد
کد خبر: 3822712
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی منصوب شد

گروه فرهنگی ــ مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و سایر ائمه جماعت شهرستان‌ها معارفه شد.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی منصوب شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان امروز پنجم تیرماه در مراسم تکریم و معارفه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی که با حضور برخی از ائمه جمعه شهرستان‌ها در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: همواره حجت‌الاسلام ایزدی که امروز عهده‌دار این امر مهم در استان شده‌اند، از یک تبار ارزشی از تبار روحانیت بوده و ما نیز از این بابت خوشحال هستیم که ایشان از چنین شایستگی بالایی برخوردارهستند.
وی تصریح کرد: هنگامیکه حجت‌الاسلام معادی‌خواه مسئولیت دفتر این نهاد سیاستگذاری ائمه جمعه را عهده دار شدند، این نهاد در اتاقی در حسینیه شاهرودی‌ها اداره می‌شد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: در آن زمان موقعیت سه استان به ویژه در دورترین نقاط از نظر وضعیت مصلی، دفتر امام جمعه و وسیله ایاب و ذهاب به زمین مانده بود، اما این در حالی است که امروز تقریبا تمامی مصلی‌ها، منزل و وسیله ایاب و ذهاب امام جمعه حتی در دورترین نقاط این استان نیز تامین شده است.

نماز جمعه نمادی از مبارزه با استکبار
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ایزدی، رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی، اظهار کرد: در واقع نماز جمعه مظهر وحدت، همدلی، توحید و مبارزه با استکبار است و تقویت این جایگاه خوشبختانه یکی از ثمرات این نظام و یادگاران زیبای امام راحل(ره) است. قطعا تقویت نمازهای جمعه باعث کاهش آسیب‌هاست و اگر می‌خواهیم شهر خوبی داشته باشیم باید در این راستا نسبت به این امر مهم همت و تلاش خود را به کار بریم.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از خطبه‌های خود اشاره داشته‌اند که همه ما باید به یاد خداوند باشیم که به یاد خدا بودن خود می‌تواند غفلت‌زدا باشد. از این رو یکی از محسنات یاد خداوند همانا تجلی است در نماز جمعه، نماز جمعه‌ای که خداوند توفیق آن را به ما داده است.
ایزدی عنوان کرد: در واقع خداوند در همه آموزه‌های دینی خود یکی از خطراتی که همه جامعه انسانیت را تهدید می‌کند غفلت دانسته و نسبت به این امر مهم نیز تاکید داشته است. همچنین امام حسن عسکری(ع) در تالیف غفلت فرمودند، غفلت این است که انسان پایش از اجتماعات سیاسی و مذهبی مسجد بیرون بگذارد که در این صورت انسان در زیر پرچم انسان‌های فاسد قرار می‌گیرد.
رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام معادی تشکر می‌کنم و امیدواریم که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم از تجربیات ایشان استفاده کنیم و خادم خوبی در محضر همه علما در راستای فرهنگ نماز و به ویژه نماز جمعه در این استان بیش از پیش باشیم و در چله دوم انقلاب نیز بتوانیم برنامه‌های خوب این عزیزان را همراهی کنیم اما همه ما در این راستا نیاز به حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان داریم.

انتهای پیام

captcha