چهار شهید گمنام در مشهد تدفین و تشییع خواهند شد
کد خبر: 3822734
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

چهار شهید گمنام در مشهد تدفین و تشییع خواهند شد

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در استان خراسان میزبان چهار شهید گمنام هستیم که در محل‌های پیش‌بینی شده تدفین خواهند شد.

چهار شهید گمنام در مشهد تدفین و تشیع خواهند شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز پنجم تیرماه در نشست خبری ستاد بزرگداشت مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی، اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت امام صادق(ع) پیکر پاک 150 شهید در سراسر کشور تشییع و تدفین می‌شود. روز پنجشنبه 6 تیر ماه همه پیکرهای پاک به عنوان نماد حرکت ملی و متمرکز در تهران تشییع خواهد شد و پس از آن شهدا هر بوم و منطقه را برای تدفین به سرزمین خود اعزام می‌کنند.
وی افزود: در خراسان میزبان چهار شهید گمنام هستیم که در محل‌های پیش‌بینی شده تدفین خواهند شد. دو شهید در عملیات کربلای پنج و محرم در شهرستان تربت‌حیدریه در محل باغ ملی دفن خواهند شد، یک شهید دیگر از شهدای عملیات رمضان در شهر عطاملک در بوستان مرکزی و شهید دیگر از شهدای عملیات کربلای پنج در تپه گردشگری سلطان آباد تدفین خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: صبح روز جمعه هفتم تیرماه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد جایگاهی برای استقبال از شهدا طراحی شده است، پس از آن پیکر پاک شهدا به حرم مطهر انتقال پیدا کرده و در ابتدا پیکر آنان در حرم طواف داده خواهد شد و سپس نمازی توسط امام جمعه مشهد بر پیکر آنان قرائت خواهد شد.
علیزاده خاطرنشان کرد: سپس پیکر شهدا به شهرستان‌های واجد شرایط تحویل داده می‌شود. همچنین در شهرستان‌ها نیز قبل از نماز مغرب و عشا مراسم استقبال مردمی و سپس مراسم وداع با شهدا از ساعت 9 الی ۲۴ برگزار می‌شود و صبح روز بعد، ساعت هشت تا ده صبح مراسم تشییع شهدا برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در خراسان، در ۹۵ نقطه پیکر شهدا تشییع و تدفین شده‌اند که محل زیارت مردم است و برخی از این مناطق پر رونق و پرجاذبه است و برخی دیگر نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه است. انتظار ما این است که مکان‌های میزبان شهدا، باید در اسرع وقت یادمان‌های باشکوهی را برای شهدا ایجاد کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: حدود ۳۰نقطه از مناطق تدفین شهدا فاقد المان و یادمان شهدا هستند، با پیگیری‌های صورت گرفته و تحرک اداره‌کل حفظ آثار در ۱۵ نقطه عملیات ایجاد المان‌ها آغاز شده و اعتبار آنان تامین شده است و امید است تا پایان سال 99 تمامی نقاط دارای المان خواهند شد.
علیزاده عنوان کرد: به وطور با چهار شهیدی که تا روزهای آتی در استان تدفین خواهند شد، خراسان میزبان 305 شهید گمنام است.
وی در خصوص احداث موزه دفاع مقدس گفت: در سه‌شنبه هفته آینده مراسم رسمی آغاز مجدد پروژه برگزار خواهد شد و با پیمان‌کار جدید عملیات عمرانی پس از یکسال مجدد آغاز خواهد شد. علل تعطیلی پروژه نبود اعتبار بوده و برای دریافت اعتبار کار مشترکی میان ما، شهرداری و شورای شهر صورت گرفت و براساس آن حدود 40 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: فاز اول این پروژه تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید. به طور کلی 12 هزارمتر مربع بنا وجود دارد و 6000 متر قطعا بهره‌برداری خواهد شد اما 6000 مترمربع بستگی به اعتبارات دارد. 6000 متر شامل ساختمان مرکز اسناد دفاع مقدس، موزه جبهه مقاومت است و 6000 متر دیگر مربوط به ساختمان اصلی موزه است.

انتهای پیام

captcha