آغاز اعزام زائران خراسان رضوی به حج تمتع از ۲۳ تیرماه
کد خبر: 3824685
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

آغاز اعزام زائران خراسان رضوی به حج تمتع از ۲۳ تیرماه

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: اعزام بیش از ۹۰۰۰ زائر بیت‌الله الحرام خراسان رضوی از ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود.

آغاز اعزام زائران خراسان رضوی به حج تمتع از 23 تیرماهجواد شاد، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: 65 کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع امسال اعزام خواهند شد که از این تعداد، پرواز 64 کاروان از ایستگاه پروازی مشهد و یک کاروان از ایستگاه پروازی بیرجند است.
وی افزود: تاریخ اعزام زائران به حج 98 از 23 تیرماه آغاز و تا 15 مردادماه تمامی زائران از خراسان رضوی به زیارت بیت‌الله الحرام مشرف خواهند شد.
اعزام بیش از 9000 زائر به حج 98 از خراسان رضوی
شاد اظهار کرد: 9065 زائر از خراسان رضوی به تفکیک در قالب 35 کاروان با ظرفیت 4780 زائر مدینه قبل و 30 کاروان با ظرفیت 4285 زائر مدینه بعد، به حج اعزام می‌شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: از تعداد کل زائران خراسان رضوی، 46 درصد زائران را آقایان و 54 درصد زائران را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: از مجموع کل کاروان‌ها، 33 کاروان از مشهد و 32 کاروان از سایر شهرستان‌های استان هستند که از این تعداد، 8 کاروان زائران اهل‌ سنت به تعداد 1035 نفر هستند.
شاد تصریح کرد: مسن ترین زائر از خراسان رضوی 93 ساله و جوانترین زائر 12 ساله هستند که در حج امسال حضور دارند.
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در اعزام زائران به حج 98 تمامی پروازها برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد، افزود: آغاز پروازها از 23 تیرماه تا اول مردادماه برای زائران کاروان‌های مدینه قبل و از 6 مرداد‌ماه تا 14 مرداد برای زائران کاروان‌های مدینه بعد است.
دوم شهریورماه آغاز بازگشت زائران خراسان رضوی از حج
وی گفت: همچنین 11 کاروان از خراسان شمالی با ظرفیت 1610 زائر از ایستگاه پروازی مشهد به حج تمتع اعزام خواهند شد و در مجموع 75 کاروان به ظرفیت 10 هزار و 54 زائر از ایستگاه پروازی مشهد به حج تمتع اعزام می‌شوند.
شاد عنوان کرد: تمهیدات مورد نیاز برای رفاه زائران از جمله تدارکات، اسکان، حمل و نقل و خدمات بهداشتی و درمانی از سوی ایران برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران صورت گرفته است.
رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: بازگشت زائران از دوم شهریورماه آغاز می‌شود و تا 13 شهریورماه ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha