«ردای خدمت» با هدف کمک به نیازمندان حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3825955
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

«ردای خدمت» با هدف کمک به نیازمندان حاشیه شهر مشهد

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی از آغاز توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر مشهد و کمک به آن‌ها، تحت عنوان «ردای خدمت» خبر داد.

«ردای خدمت» با هدف کمک به نیازمندان حاشیه شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حامد صادقی، سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، بعدازظهر روز گذشته، 18 تیرماه در آیین افتتاحیه «ردای خدمت» که با حضور آیت‌الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی، استاد با سابقه خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام و مدیران، مسئولان و خادمان بارگاه منور رضوی در بیت آیت‌الله مرتضوی برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای فعالیت تولیت قبلی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رئیسی موضوع محرومیت‌زدایی با ایجاد معاونت امداد مستضعفان به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفت و پس از انتصاب حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مروی نیز این مهم با تأکیدات ایشان در حال انجام است.
وی درباره برخی از اقدامات این سازمان عنوان کرد: کمک‌های موردی، تسهیل در امر ازدواج، تسهیل در امر تحصیل، اقدامات در راستای رفع سوء‌تغذیه و مسکن محرومان، اجرای طرح سلامت، اعطای وام و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی برخی از اقدامات معاونت محرومیت‌زدایی در چند سال اخیر به‌شمار می‌رود.
سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی بیان ‌کرد: در ابتدای سال جاری، طرحی تحت عنوان «مشهد بدون گرسنه» اجرا شد. در این طرح، 15 هزار بسته موادغذایی به مناطق محروم و حاشیه شهر برده و بین نیازمند به‌صورت مستمر توزیع شد.
صادقی درخصوص طرح «ردای خدمت» گفت: با حضور علمای اعلام مشهد، طرح ردای خدمت به‌مناسبت دهه کرامت با توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان آغاز شد و به‌صورت ویژه با حضور روحانیان و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی این بسته‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر طرح مشهد بدون گرسنه اقدامات دیگری چون میزبانی از 23 هزار زائر اولی، اجرای طرح افطاری ساده در 22 مسجد حاشیه شهر مشهد، توزیع 1500 پرس افطاری گرم هر شب در حاشیه شهر و توزیع 30 هزار بسته اقلام غذایی میان نیازمندان انجام شده است.
صادقی ادامه داد: در حال حاضر سهم کمک‌‎های مردمی در طرح ردای خدمت 30 درصد است که یقیناً با حضور روحانیان کمک‌های مردمی بیشتر خواهد شد.

طرح «ردای خدمت» تکرار درس خدمتگزاری است
در ادامه مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی گفت: بسته‌های معیشتی که به نام امام رضا(ع) تهیه‌ شده است، در دهه کرامت امسال توسط علما، روحانیان و اساتید حوزه علمیه خراسان به دست محرومان خواهد رسید تا یادآور این باشد که کسانی به خدمت‌رسانی محرومان می‌پردازند که سربازان مکتب اهل‌ بیت(ع) هستند.
وی اظهار کرد: طرح «ردای خدمت» تکرار درس خدمتگزاری است و خادمان امام رضا(ع) با علمای دینی همراه شده‌اند تا وظیفه‌شناسی و تلاش خود را در محرومیت‌زدایی اثبات کنند.
خاکسار قهرودی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به محرومان اقدامی است که به پیروی از آموزه‌های دینی انجام می‌شود، افزود: اگر تولیت آستان قدس رضوی امر فرمود که طرح «ردای خدمت» توسط روحانیان و علما آغاز شود، به‌این‌علت بوده که این سیره و روش متعلق به این قشر و طبقه نورانی از جامعه است. اگر سعی و تلاشی در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان توسط علما انجام می‌دهیم، به‌ رسم درس‌آموزی از مکتب نورانی اهل‌ بیت(ع) است.
خاکسار قهرودی ادامه داد: بسته‌های معیشتی که به نام امام رضا(ع) تهیه‌ شده است، در دهه کرامت امسال توسط علما، روحانیان و اساتید حوزه علمیه خراسان به دست محرومان خواهد رسید تا یادآور این باشد که کسانی که به خدمت‌رسانی محرومان می‌پردازند، سربازان مکتب اهل‌ بیت(ع) هستند.
وی تأکید کرد: حرکت ارزشمند علما و روحانیان که به سنت سیره انبیاء و اولیای الهی در خدمت‌رسانی به محرومان انجام می‌شود، به الگویی برای مردم تبدیل خواهد شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه طرح «ردای خدمت» در ادامه فعالیت خدمت‌رسانی است که از دوره تولیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در معاونت امداد مستضعفین آغاز شد که امروز عنوان معاونت محرومیت‌زدایی نام‌گرفته است، ادامه داد: طرح «ردای خدمت» دارای پیام بزرگی است که اندیشه قدم برداشتن برای کمک به محرومان را ترویج می‌کند و ما به‌عنوان سربازان مکتب اسلام ناب توفیق خدمت‌رسانی در این مسیر را خواهیم داشت، اقدامی که انجام می‌شود، الگویی برای جامعه اسلامی خواهد بود و به‌واسطه نیات پاکی که در این مسیر وجود دارد، ان‌شاءلله اثرگذار واقع خواهد شد.

انتهای پیام

captcha