«سند فعالیت‌های مسجد» رونمایی شد
کد خبر: 3826206
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
در مسجد دانشگاه تهران؛

«سند فعالیت‌های مسجد» رونمایی شد

گروه جامعه ــ مراسم رونمایی از کتاب «سند فعالیت‌های مسجد» امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

«سند فعالیت‌های مسجد» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از کتاب «سند فعالیت‌های مسجد»، عصر چهارشنبه 19 تیرماه با حضور احمدرضا اخوت، نگارنده اثر و جمعی از فعالان مسجدی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

احمدرضا اخوت، عضو علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران در این برنامه اظهار کرد: بین کسی که به مسجد می‌رود با کسی که نمی‌رود، فرق جدی وجود دارد. اینکه کسی بتواند برای ذکر و عبادت خداوند به محیط معنوی مسجد رفت‌وآمد کند و اهل آن باشد، مورد توفیق الهی واقع شده و باید با اداکردن وظایف خود نسبت به ساحت مسجد، شکرگزار این نعمت باشد.

وی افزود: مساجد قطعه‌ای از بهشت هستند، لذا باید از خدا بخواهیم که بهشتی‌بودن مساجد را به ما بچشاند و بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح، ارتباط افراد جامعه را با مسجد تقویت کنیم.

این پژوهشگر قرآنی در ادامه گفت: سند فعالیت‌های مسجد، حاصل پژوهشی درباره نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه با محوریت مسجد است، از همه و به‌ویژه افرادی که رابط بین دانشگاه و مسجد هستند، درخواست دارم تا کمک کنند مساجد بیشتری با این سند آشنا شوند و آن را مطالعه کنند.

نگارنده کتاب «سند فعالیت‌های مسجد» اظهار کرد: یکی از بهترین مطالبی که در این کتاب نوشته شده، ارتباط مسجد و بحث امامت و ولایت است، مسجد می‌تواند نظام امامت را که محور اصلی تمدن اسلامی است، تقویت کند.

اخوت در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان جایگاه ولایت را هدف گرفته‌اند، گفت: وقت آن است که با رعایت مصالح وحدت میان شیعه و سنی، برای عید غدیر سنگ تمام بگذاریم. باید درباره ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه که دنباله آن است، جریان‌سازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم مملکت را از آسیب‌ها مصون بداریم، باید پیرو ولایت باشیم، گفت: تقاضا دارم بحث ولایت اهل بیت(ع) را در فرصتی که تا عید غدیرخم باقی مانده است، جدی بگیریم و سوره مائده را در مساجد تلاوت کنیم، همچنین گروه‌های سرود با توانایی‌های هنری خود می‌توانند فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام دهند. خوب است که همه افراد در این جلسه برای مشارکت در این امر مهم عزم جدی کنند.

عضو علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران درباره فعالیت‌های این مجموعه گفت: در زمینه مسجد سعی می‌کنیم برای کودکان و نوجوانان تولید محتوا داشته باشیم. همچنین برای مساجد تدبرمحور کارهای ویژه‌‌ای انجام می‌دهیم که امیدواریم به زودی با مشارکت فعالان مسجدی توسعه پیدا کند.

اخوت در پایان گفت: تاکنون حدود 40 تا 50 مسجد با ما ارتباط گرفته‌اند و با همین تعداد می‌توانیم کارهای خوبی را به سرانجام برسانیم. البته بقیه مساجد نیز باید ملحق شوند و کمک شوند. راه موفقیت این است که همگرا شویم و کار را برای مسجد شروع کنیم.

«سند فعالیت‌های مسجد» رونمایی شد

در این مراسم که با اجرای هانی چیت‌چیان، پژوهشگر قرآنی همراه بود، مرتضی نفیسی‌پور، محمدحسین ضیائی‌فر و آمانج عزیزی، از فعالان مسجدی شهر تهران درباره راهکارهای تقویت قرآن‌خوانی و ارتقای کیفیت برگزاری هیئات در مساجد سخنانی کوتاه ارائه کردند.

بنابر این گزارش، اجرای مداحی و نیز سرود دسته‌جمعیِ جمعی از اعضای پایگاه بسیج یکی از مساجد، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که ادعا می‌شد برای تدوین محتوای اشعار آن‌ها، روز‌ها و هفته‌ها وقت صرف شده است.

در پایان، ابوالفضل رفیع‌‌ها از فعالان مسجدی شهر تهران و مشارکت‌کننده در تألیف اثر «سند فعالیت‌های مسجد» در سخنانی کوتاه به لزوم شبکه‌سازی میان مساجد و نخبگان مسجدی شهر تهران تأکید کرد.

گفتنی است، «سند فعالیت‌های مسجد» به همت نشر قرآن و اهل بیت(ع) در 160 صفحه و با قیمت 25 هزارتومان روانه بازار شده است.

انتهای پیام

captcha