دمی با زائران قافله عشق و انتظار
کد خبر: 3826249
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱

دمی با زائران قافله عشق و انتظار

گروه شهرستان‌ها ــ این روزها مسیر حرم رضوی از نیشابور تا مشهدالرضا(ع) مملو از جمعیتی شده است که دل‌های همه را رو به قبله هشتمین خورشید امامت و ولایت چرخانده و زائران با حضور در قافله «عشق و انتظار» تمام سختی‌ها را به جان خریده‌ تا یک‌بار دیگر به زیارت امامشان در سالروز ولادتش نائل شوند.

با زائران قافله «عشق و انتظار»

این روزها مسیر پیاده‌روی زائران حرم رضوی از نیشابور تا مشهدالرضا(ع) مملو از جمعیت عاشقانی است که از شهرستان‌های مختلف کشور به سمت خورشید هشتم امامت و ولایت در حال حرکت هستند و با تمام عشق در این مسیر با نادیده گرفتن سختی‌ها در گرمای سوزان خورشید قدم برمی‌دارند. زائرانی که بسیاری از آن‌ها نسل جوان هستند و نشان از عشق و علاقه آن‌ها به ائمه‌ اطهار(ع) دارد.
هم‌مسیر و هم‌کلام این جوانان می‌شویم در جاده عشق؛ متن زیر گفت‌و‌گوی صمیمانه خبرنگار ایکنا خراسان رضوی با زائران امام مهربانی‌هاست.

وقتی همه مخالف بودند

مهدی قربانی یکی از زائران جوان استان البرز است که در این پیاده‌روی شرکت کرده  و به گفته خودش بسیاری از افراد مانع آمدنش شدند، او در حالی که عکس یکی از شهدا را بر روی لباسش چسبانده، با بیان اینکه شهدا همیشه زنده‌اند، می‌گوید: برخی موافق نبودند من در این کاروان ثبت‌نام کنم و همه مانع آمدنم برای زیارت بودند.

وی ادامه می‌دهد: بسیار دلگیر و دلشکسته رو به سمت امام رضا(ع) کردم و گفتم «آقاجان اگر مرا نپذیری، دیگر به مشهد و حرمت نمی‌آیم و بسیار دلگیر می‌شوم». هنوز ساعاتی از بیان این جمله‌ام نگذشته بود که یکی از مسئولان کاروان تماس گرفت و درخواست کرد با کاروان زائرین امام رضا(ع) همراه شوم.

حمید پارسا، مدیر کاروان استان البرز در حالی که بر پیشانی این جوان بوسه می‌زند و از او التماس دعا دارد، اظهار می کند: این کاروان 1500 نفری برای چهارمین سال است که در دهه کرامت پیاده از نیشابور عازم زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌شود.

وی اضافه می‌کند: بخشی از هزینه‌های این سفر 6 روزه توسط خیرین تأمین می‌شود. بعد از رسیدن به مشهدالرضا(ع) و زیارت حرم رضوی سه روز در این شهر در جوار هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضور داریم.

این زائر حرم رضوی با بیان اینکه حدود هزار نفر از اعضای کاروان بانوان و دختران هستند در پاسخ به اینکه در این سال‌ها در این  مسیر چه حاجتی گرفتید، بیان می‌کند: همین قدر که در کاروان قافله «عشق و انتظار» و در این مسیر پیاده حضور داریم، بهترین حاجت است که دریافت کردیم و همین مقدار که عشق اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در دل عاشقان و زائران آن حضرت قرار گرفته از بهترین حاجت‌هاست و نشان می‌دهد خداوند سبحان به ما عنایت و توجه داشته و بهترین سرمایه است.

به تمام آرزوهایم رسیده‌ام

علی مروی، یکی دیگر از زائران کاروان‌های پیاده این مسیر از استان خراسان شمالی است که از اسفراین برای هفتمین سال پیاپی در حال حرکت به سمت مشهدالرضا(ع) است. وی با بیان اینکه افتخارم خدمت‌سانی به زائران ائمه اطهار(ع) است، می‌گوید: از محل امامزاده یحیی(ع) باغشن نیشابور، پیاده‌روی‌ها به سمت مشهد را از 19 تیر آغاز کردیم و بعد از سه روز پیاده‌روی به حرم امام رضا(ع) رسیدیم.

وی با بیان اینکه گروه دوم 300 نفره ما از 20 تیرماه، حرکت خودشان را از همین مسیر پیاده به مست مشهد آغاز کرده‎اند، افزود: از برکت امام رضا(ع) این است که هرچه  آرزو کنید نصیبتان می‌شود، همان‌طور که من به تمام آرزوهایم با پیاده‌روی در مسیرهای مشهد و کربلا رسیده‌ام.

انتهای پیام

captcha