مسئولیت‌پذیری زنان در جامعه سبب رشد و توسعه می‌شود
کد خبر: 3826429
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

مسئولیت‌پذیری زنان در جامعه سبب رشد و توسعه می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ مدیر کانون فرهنگی بانوی مرزنشین با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری زنان در جامعه سبب رشد و توسعه می‌شود اظهار کرد: از صدر اسلام بانوان توانمندی حضور داشتند که الگوپذیری از آنان سبب می‌شود زنان با حفظ حجاب و عفاف در اجتماع حضور پیدا کنند و خوش بدرخشند.

در اسلام حقوق زن و مرد یکسان تعریف شده است

به گزارش ایکنا خراسان رضوی، آیدا عصمتی، مدیر کانون فرهنگی بانوی مرزنشین امروز 21 تیرماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد به مناسبت روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: تساوی و شباهت دو مفهوم کاملا مجزا است و نیاز به درک واقعی دارد، خداوند زن و مرد را مشابه خلق نکرده بلکه مساوی آفریده است.

وی با اشاره به جایگاه ارزشی زنان در اسلام افزود: اگر به درک واقعی تساوی زن و مرد برسیم متوجه خواهیم شد که این تساوی سبب می‌شود زنان همپای مردان در جامعه حضور پیدا کنند و در تمام عرصه‌ها خدمت کنند.

عصمتی بیان کرد: از صدر اسلام بانوان توانمندی مانند حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و ... حضور داشتند که الگوپذیری از آنان سبب می‌شود زنان با حفظ حجاب و عفاف در اجتماع حضور پیدا کنند و خوش بدرخشند.

وی حجاب را مصونیت دانست و مطرح کرد: پوشیدگی در برابر نامحرمان نوعی محفوظ ماندن است و این مهم به معنای محدودیت نیست یک زن با حفظ حجاب می‌تواند در جامعه حضور پیدا کند اگر این مقوله به درستی تشریح شود، جوانان با واژه حجاب بیگانه نخواهند شد و آن را برای خود دست و پا گیر قلمداد نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه در تایباد در ادامه سخنان خود گفت: فرهنگ غرب زنان را به عنوان یک ابزار برای دست یافتن به اهداف اقتصادی خود معرفی کرده‌اند و این افکار مسموم خود را در میان جوانان مسلمان منتشر می‌کنند و با این اقدام سعی بر بی‌اهمیت جلوه دادن حجاب و عفاف دارد. نیاز است والدین در مقابل این فتنه آموزش‌های لازم را به فرزندان خود بدهند.

عصمتی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری زنان در جامعه سبب رشد و توسعه می‌شود اظهار کرد: طی چند سال گذشته تا کنون در این شهرستان تشکل‌های زیادی با حضور بانوان توانمند تشیع و تسنن مانند بسیج خواهران، مجمع مشورتی زنان، کانون فرهنگی بانوی مرزنشین و... فعالیت دارند که علاوه بر فعالیت اجتماعی توانسته‌اند نماد انسجام و وحدت را به خوبی نمایان کنند.

انتهای پیام

captcha