از حفظ قرآن به زبان انگلیسی تا آموزش رایگان ویژه نیازمندان
کد خبر: 3827316
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
با فعالیت‌‌های مؤسسه ‌جواد‌الائمه(ع) آشنا شویم؛

از حفظ قرآن به زبان انگلیسی تا آموزش رایگان ویژه نیازمندان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه جواد‌الائمه‌(ع) با بیان اینکه این مجموعه برای اولین بار دوره «حفظ قرآن به زبان انگلیسی» ویژه دختران ۱۰ تا ۱۵ سال را در برنامه کاری خود قرار داده است، گفت: در این کلاس‌ها علاوه بر حفظ و تجوید قرآن کریم، مفاهیم آیات نیز به زبان انگلیسی ‌آموزش داده می‌شود.

از حفظ قرآن به زبان انگلیسی تا آموزش رایگان ویژه نیازمندانحامد قاسمی، مدیر مؤسسه قرآنی جواد‌الائمه(ع) شهرستان رزن، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت‌های خود را از سال 91 به‌صورت رسمی در رشته‌های رو‌خوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت و تجوید آغاز کرده است.

قاسمی اشاره‌ای به برنامه قرآنی مؤسسه در ایام تابستان داشت و افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی «حفظ» و «قرائت» ویژه دختران و پسران به تفکیک روزهای زوج و فرد و کلاس‌های «تدبر در قرآن» در روزهای پنج‌شنبه ازجمله برنامه‌های قرآنی این مجموعه در این ایام است.

وی از برگزاری کلاس‌های «حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن» ویژه خردسالان 3 تا 6 سال خبر داد و ابراز کرد: این کلاس‌ها به مدت 3 روز در هفته همراه با نمایش، بازی، نقاشی و شعر با موضوع قرآن جهت درک مفهوم آیات و انس هر چه‌بهتر خردسالان با قرآن در محل موسسه برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه مخاطبان کلاس‌های حفظ در طول هفته 6 ساعت را به حفظ قرآن می‌پردازند، اضافه کرد: در کلاس‌های «حفظ تخصصی قرآن» علاوه بر حفظ قرآن، صوت، لحن و تجوید نیز با قرآنیان کار می‌شود همچنین مفاهیم کاربردی قرآن نیز برای پویندگان بیان می‌شود.

مدیر مؤسسه جواد‌الائمه(ع) با بیان اینکه این مجموعه برای اولین بار دوره «حفظ قرآن به زبان انگلیسی» ویژه دختران 10 تا 15 سال را در برنامه کاری خود دارد، گفت: در این کلاس‌ها علاوه بر حفظ و تجوید قرآن کریم، مفاهیم آیات نیز به زبان انگلیسی برای قرآنیان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه، برنامه‌های قرآنی مناطق و روستاهای شهرستان را نیز پوشش می‌دهد، افزود: تعدادی از مربیان مؤسسه در روستاهای رزن، دمق، قروه در جزین و سردرود، مشغول به فعالیت هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه اعزام مربی به استان‌های هم‌جوار همچون قزوین و زنجان نیز از سوی مؤسسه صورت می‌گیرد، بیان کرد: از آنجا که استان‌های هم‌جوار به دلیل اندکی ضعف در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن، خدماتی از سوی مؤسسه جواد‌الائمه(ع) در رشته‌های مذکور به قرآن‌آموزان این استان‌ها ارائه می‌شود.

حضور 400 پوینده قرآنی در برنامه‌های تابستانی

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 10 مربی در مؤسسه و روستاهای شهرستان مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: امسال حدود 400 پوینده قرآنی در گروه‌های سنی خردسال تا بزرگ‌سال در برنامه‌های تابستانی مؤسسه حضور دارند که کلاس‌های حفظ و قرائت دارای بیشترین مخاطب است.

این مربی قرآن با اشاره به اینکه کلاس‌های مؤسسه برای نیازمندان و بی‌بضاعتان به‌صورت رایگان است، بیان کرد: از سایر قرآنیان نیز مبلغ بسیار کمی دریافت می‌شود که آن نیز صرف امور جاری مؤسسه همچون پول آب، برق، گاز و ... می‌شود.

وی اشاره‌ای به دوره‌های قرآنی مؤسسه در سال جاری داشت و بیان کرد: در فصل بهار بیش از 15 دوره آموزشی در رشته‌های «تدبر در قرآن، حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و سلامت از منظر قرآن» در این مجموعه برگزار شده است، گفتنی است کلاس‌های تفسیر قرآن کریم نیز از سوی مفسر اعزامی از قم تدریس می‌شود.

مدیر مؤسسه جوادالائمه(ع) با اشاره به اینکه از زمان آغاز فعالیت این مجموعه بیش از 2 هزار نفر از دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی قرآن در رشته‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند، افزود: از این تعداد 500 نفر فعال در حوزه حفظ بوده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه خروجی فعالیت‌های 7ساله مؤسسه، تربیت 7 حافظ کل، بیش از 200 حافظ یک جزء تا 25 جزء در رده‌های سنی مختلف بوده است، گفتنی است کم سن و سال‌ترین حافظ این مجموعه، خردسال 7 ساله‌ای که حافظ 7 جزء قرآن است.

کسب رتبه‌های کشوری حفظ و قرائت

وی با بیان اینکه بسیاری از قرآن‌آموزان این مجموعه حائز رتبه‌های برتر شهرستانی، استانی و کشوری در رشته‌های مختلف قرآنی هستند، گفت: این موسسه در رشته‌های حفظ و قرائت دارای بیشترین رتبه‌های برتر ملی بوده است که از این میان می‌توان به سمیه ابراهیمی رتبه اول کشوری در رشته حفظ، ابوالفضل بهرامی ابوالفضل توسلی مقام آوران برتر ملی در رشته قرائت اشاره کرد.

قاسمی اشاره‌ای به افتخارات قرآنی خود داشت و بیان کرد: کسب مقام سوم کشور مسابقات قرآن دانشجویی در رشته حفظ ۱۰ جز و رتبه اول مسابقات دانشجویی استان تهران در رشته حفظ، از مقام‌های کسب‌شده توسط این‌جانب در یک سال اخیر بوده است.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه فعالیت مربیان خوب و برآمده از مجموعه باعث شده تا این مؤسسه با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو نباشد، گفت: مهم‌ترین مشکل این مؤسسه مباحث مالی است که نزدیک به 400 میلیون تومان بدهی دارد این در حالی است 200 میلیون تومان از مجموع بدهی‌های مؤسسه از سوی کمک‌های مردمی جذب‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ ارگان و دستگاهی از زمان آغاز فعالیت مؤسسه، از این مجموعه بازدید نداشته است، گفت: با وجود ثبت این مؤسسه در سامانه اداره تبلیغات اسلامی، از سال 95 هیچ بازدید و سرکشی از این مجموعه چه در سطح شهرستان و چه استان صورت نگرفته است.

قاسمی با بیان اینکه این مؤسسه به‌صورت مردمی اداره می‌شود، گفت: مؤسسه جواد‌الائمه(ع) با وجود عدم‌ حمایت‌های دولتی، از قالب یک مجموعه وابسته به نهاد دولتی خارج‌ شده است و فعالیت‌های آن به‌صورت مردمی پیش می‌رود.
انتهای پیام

captcha