بهره‌مندی هزار قرآن‌آموز از آموزش‌های عمومی قرآن در شهرکرد
کد خبر: 3827490
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

بهره‌مندی هزار قرآن‌آموز از آموزش‌های عمومی قرآن در شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی شهرکرد گفت: در سال جاری، قریب یک‌هزار قرآن‌آموز شهرستان شهرکرد، با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، آموزش عمومی قرآن را در مؤسسات و خانه‌های قرآن این شهرستان می‌گذرانند.

طاهر خسرویان، کارشناس امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به محتوای نشست مدیران مراکز قرآنی شهرستان شهرکرد که روز گذشته، 24 تیر، در امور قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: در نشست تخصیص طرح‌ها و اعتبارات قرآنی شهرستان شهرکرد، حدود 280 میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل تبلیغات اسلامی استان به طرح‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن این شهرستان اختصاص یافت.

وی با اشاره به طرح‌های مطرح شده در این جلسه، تصریح کرد: اکثر این طرح‌ها در قالب برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم است که در طول سال جاری توسط مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت سراسر شهرستان به حدود 575 قرآن‌آموز ارائه خواهد شد.

خسرویان در ادامه گفت: در همین راستا، 100 نفر تحت آموزش حفظ 3 جزء قرآن کریم قرار خواهند گرفت و آموزش‌های عمومی توسط خانه‌های قرآن روستایی و شهری نیز، 270 قرآن‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد با اشاره به دیگر طرح‌های مطرح شده در این جلسه، بیان کرد: اعتباراتی نیز به یک جلسه شاخص تفسیر قرآن، یک کارگاه‌ یک‌روزه آشنایی با سبک زندگی اسلامی و یک محفل قرآنی شاخص در شهرستان شهرکرد در ایام دهه فجر تخصیص یافت، ضمن اینکه مقرر شد طرح آموزش تخصصی قرائت برای 15 نفر و نیز برنامه‌های قرآنی دهه فجر مورد حمایت مالی قرار بگیرند.

خسرویان در خصوص تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآن فعال شهرستان شهرکرد، یادآوری کرد: در مجموع 40 مؤسسه قرآن و عترت و خانه قرآن در سطح شهرستان فعال هستند که 16 مؤسسه و 42 خانه قرآن شهری و روستایی را شامل می‌شود.

بهره‌مندی یک‌هزار قرآن‌آموز  از آموزش‌های عمومی قرآن کریم در شهرستان شهرکرد

بهره‌مندی یک‌هزار قرآن‌آموز  از آموزش‌های عمومی قرآن کریم در شهرستان شهرکرد
انتهای پیام

captcha