همایش کتاب‌سال «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3827641
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
آیت‌الله حسینی بوشهری خبر داد:

همایش کتاب‌سال «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از راه‎اندازی سایت جدید مرکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان رهبری از برگزاری همایش کتاب‌سال ولایت فقیه و حکومت اسلامی خبر داد.

خدمات و فعالیت‎های مجلس خبرگان رهبری در قالب جدید تبیین می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز، 25 تیرماه در مراسم رونمایی از قالب جدید سایت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انتخاب شایسته مقام معظم رهبری پس از راحل امام نشان‌دهنده جایگاه این مجلس است؛ انتخابی که امروز تحسین همگان، در داخل و عرصه بین‏‌المللی را برانگیخته‎ است.
وی افزود: این انتخاب شایسته از سوی مجلس خبرگان انجام شد و خوشبختانه آیت‎الله خامنه‎ای در سطح جهان به‌عنوان یک رهبر بزرگ بین‎المللی می‎درخشد و همه کسانی که در عرصه سیاست مدعی هستند بر این نکته اذعان دارند که شخصیت بزرگ ایشان حیرت‌انگیز است.
وی تصریح کرد: موضع‌گیری شجاعانه و عزت‎مند ایشان در مقابل نخست وزیر ژاپن که همراه با اعتماد به نفس عجیب و اقتدار و شخصیت استثنایی که برایندی از اخلاص کامل و عمل برای رضای خدا بود حیرت همگان را بر انگیخت.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از وظایف این هیئت رئیسه مسئولیت تبیین و معرفی و پاسخ به سؤالات در خصوص مجلس خبرگان است که این وظیفه مهم به مرکز تحقیقات مجلس خبرگان محول شده است.
وی با اشاره به فعالیت‎های دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انتشار مجله حکومت از جمله وظایف این دبیرخانه است؛ فعالیت دیگر این دبیرخانه، فعالیت‌های آموزشی است که در این زمینه تلاش شده با تفاهم با حوزه و صداوسیما فعالیت‎های آموزشی مناسبی را ساماندهی کنیم که تا‌کنون در 9 شهر و استان این دوره‎های آموزشی برگزار شده است.
وی با اشاره به نگارش کتاب‎های آموزشی ویژه دانشجویان و حوزویان در خصوص ولایت فقیه یادآور شد: این دو کتاب در آینده نزدیک منتشر می‎شود تا در زمینه توسعه متون نیز گام‎های بنیادین برداشته شود؛ همچنین موضوعاتی را با محققان در دستور کار داریم که امیدواریم خروجی این تحقیقات به کتاب‌های ارزشمند و سودمند منتهی شود.
دبیر شورای عالی حوزه یادآورشد: برگزاری کتاب سال حکومت اسلامی و ولایت فقیه که فراخوان آن در آینده نزدیک اعلام می‎شود؛ پیگیری و برگزاری کارگروه‎های هیئت اندیشه‎ورز که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است و ارائه پیشرفت‎ها، پسرفت‎ها و توقف‎های نظام در زمینه رسیدن به اهداف و شعارهای انقلاب از دیگر فعالیت‎های این دبیرخانه است.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به جایگاه رسانه در تبیین فعالیت‎های دینی در عصر حاضر گفت: با توجه به مخاطبان، باید سایتی داشته باشیم که دیدگاه خبرگانی و پژوهشی و آموزشی و مجموعه فعالیت‎هایی را که در این دبیرخانه انجام می‎شود در معرض دید مخاطبان قراردهد که این جلسه برای رونمایی از سایت مرکز تحقیقات علمی دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقال پیام اعضای مجلس خبرگان رهبری، از این طریق انجام می‎شود گفت: یکی از کارکردهای این سایت بازتاب خدمات مجلس خبرگان است که در این بین برخی گلایه داشتند که چرا این خدمات به خوبی بازتاب ندارد.
انتهای پیام

captcha