غبار‌روبی ضریح امامزاده یحیی ابن موسی‌(ع) در سمنان
کد خبر: 3827788
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

غبار‌روبی ضریح امامزاده یحیی ابن موسی‌(ع) در سمنان

گروه اجتماعی ــ آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم‌(ع) شهر سمنان به‌مناسبت ولادت حضرت امام رضا‌(ع) غبارروبی شد.

غبار روبی ضریح مطهر امامزاده یحیی ابن موسی (ع) در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت یحیی ابن موسی‌(ع) برادر حضرت امام رضا‌(ع) شب گذشته، 25 تیر در فضایی معنوی و عطرآگین، با حضور خادم‌یاران حرم رضوی برگزار شد.

علیرضا خسروی، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه در هر شهر و دیاری آثار و برکات فراوانی به‌دنبال دارد، بیان کرد: آرامش روح و جان، تسکین قلوب و گردهمایی‌های معنوی و مذهبی با حضور مردم مؤمن و ولایتمدار سمنان از برکات حضور و وجود حضرت یحیی بن موسی الکاظم‌(ع) در سمنان ‌است که‌ باید از این اماکن معنوی در راستای ترویج و بسط و‌ گسترش فضایل اخلاقی و معروفات و معنویات در جامعه بهره گرفت.

بنا بر این گزارش، خادم‌یاران در فضایی آکنده از نور و معنویت با هم‌خوانی سرود «ای صفای قلب زارم» اقدام به غبارروبی و عطرافشانی این مضجع شریف کردند.

حضرت یحیی‌(ع) فرزند امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر‌(ع) در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در پنج‌سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد. ایشان در سال 198 هجری قمری هنگام مسافرت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) از مدینه به مرو، جزو همراهان حضرت بود و امام رضا(ع) برادر خود حضرت یحیی(ع) را به‌منظور ارشاد و هدایت مردم، مأمور و به مناطقی اعزام کردند.

پس از شهادت امام رضا(ع)، به تحریک مأمون خلیفه عباسی، حضرت یحیی(ع) نیز در سمنان به شهادت رسیدند و در محل کنونی به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام

captcha