جامعه قرآنی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد
کد خبر: 3828588
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

جامعه قرآنی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از حافظان کل قرآن کریم از مشهد گفت: جامعه قرآنی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و افراد از گناه، جرم، جنایت و رفتارهای ناشایست فاصله می‌گیرند.

جامعه قرآنی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهدفاطمه علی‌آبادی، منتخب چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ کل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اگر افرادی که مدیریت امور مختلف در کشور را بر عهده دارند، از فرامین پروردگار که در قرآن کریم آمده است بهره‌مند شوند، می‌توانند گام مؤثری در رفع مشکلات جامعه بردارند.

وی افزود: بر عهده والدین است تا فرزندان خود را در مسیر قرآن و فعالیت‌های قرآنی قرار دهند، چنانچه نوجوانان در وادی قرآن قرار گیرند، جذب مفاهیم آن می‌شوند.

علی‌آبادی با اشاره به درک مفاهیم قرآنی افزود: قرار گرفتن در مسیر قرآن سبب آرامش می‌شود و کسی که با قرآن مانوس شود ابتدا باید معانی و مفاهیم آیات این کتاب آسمانی را درک کند، همانطور که پروردگار سکینه و آرامش را به‌واسطه قرآن در قلب‌ها نازل می‌کند.

این منتخب چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ کل آثار قرآن را تنها معنوی ندانست و گفت: انس با قرآن نه تنها از بُعد معنوی بلکه از لحاظ مادی نیز در زندگی شخصی تاثیرگذار است. افراد قرآنی با درک مفاهیم قرآن شکرگزار نعمات الهی بوده و برای به‌دست آوردن روزی حلال تلاش می‌کنند.

انس با قرآن مهجوریت این کتاب آسمانی را از بین می‌برد

علی‌آبادی بیان کرد: انس با قرآن باید در سراسر جامعه رواج پیدا کند و فعالیت‌های قرآن میان افراد ترویج یابد. اگر دوستی با قرآن همه‌گیر شود این کتاب آسمانی از مهجوریت رها خواهد شد.

وی ادامه داد: با ترویج آموزه‌های قرآن افراد مسیر درست زندگی خود را پیدا خواهند کرد و کمتر شاهد مشکلات و معضلات در اجتماع خواهیم بود.

مشکلاتی بر سر راه متسابقان است که نیازمند بهینه‌سازی است

این منتخب چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ کل بیان کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز مشکلاتی بر سر راه شرکت‎کنندگان است، کمبود فضاهای آموزشی پرقدرت در شهرستان‌ها بزرگترین عامل رکود شرکت‎کنندگان در مراحل استانی است.

وی تصریح کرد: در مرحله استانی معمولاً حافظان در سطح مقدماتی با هم رقابت می‌کنند و این مهم به دلیل نبود فضاهای آموزشی در شهرستان‌ها است، با این توصیف برگزیدگان سال‌های گذشته با همان ترتیب قبل به مرحله کشوری صعود می‌کنند.

علی‌آبادی بی‌توجهی برخی خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی را عامل دیگر در مشکلات ابراز کرد و افزود: مسابقات فرصت خوبی برای کسب تجربه است، اما متأسفانه برخی از خانواده‌ها برای شرکت در این مرحله تلاش زیادی ندارند، همچنین برخی از شرکت‌کنندگان در اعزام به مسابقه جدیت لازم را به کار نمی‌گیرند.

این برگزیده قرآنی در مشهد گفت: حفظ کل قرآن کریم را طی مدت هفت سال به اتمام رساندم و در این راه علاوه بر علاقه شخصی حمایت پدر و مادرم تأثیر بسزایی در موفقیت من داشت.

وی اظهار کرد: چند سال است که در مسابقات مرحله استانی اوقاف، آموزش و پرورش، جوانان و... دارای مقام اول هستم.

انتهای پیام

captcha