معرفی خراسان رضوی در شبکه‌های ترکیه
کد خبر: 3828810
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد:

معرفی خراسان رضوی در شبکه‌های ترکیه

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از گام نخست معرفی خراسان رضوی در شبکه‌های ترکیه خبر داد و گفت: در قالب یک تور رسانه‌ای مجموعه حرم مطهر رضوی و جاذبه‌های شاخص مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر استان مستندسازی شد.

گام نخست معرفی خراسان رضوی در شبکه های ترکیهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: جذب گردشگر از کشورهای همسایه با اشتراکات فرهنگی از جمله سیاست‌های این اداره‌کل است که با تعریف پروژه‌های مشترک با نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور طی یک سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: ترکیه جامعه هدف ما برای جذب گردشگر بوده که تاکنون هیئت‌های ایرانی در ترکیه حاضر شده و هیئت‌هایی به نمایندگی از این کشور نیز در ایران حضور پیدا کرده و زمینه‌های حضور این گردشگران در ایران فراهم شده است.

مکرمی‌فر تأکید کرد: وزارت امور خارجه نقش پر‌رنگی در این زمینه داشته و هماهنگی و تعامل بین اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و نمایندگی این وزارت خانه باعث اجرای برنامه‌های خوبی در زمینه جذب گردشگر خارجی برای استان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست‌های بازاریابی و تبلیغات گردشگری جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی اولین تور آشناسازی تبلیغاتی جهت هیئت فرهنگی مدعو از کشور ترکیه با میزبانی این سازمان و میراث فرهنگی برگزار شد.

وی تصریح کرد: ‪‎‪ در این تور، مجموعه حرم مطهر رضوی و جاذبه‌های شاخص مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر استان مستندسازی شد و توسط مؤسسه فیلم «دوروک مدیای استانبول» در شبکه‌های شیعیان کشور ترکیه منعکس خواهد شد.

انتهای پیام

captcha