نماز جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد
کد خبر: 3829201
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

نماز جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد

گروه شهرستان‎ها- امام جمعه کاشمر با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه گفت: نماز جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد.

نماز جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، در جلسه ستاد نماز جمعه که امروز 31 تیرماه در محل بیت وی برگزار شد، با گرامیداشت در پیش بودن سالگرد اقامه اولین نمازجمعه بعد از انقلاب اسلامی در سال 58 به فرمان امام راحل اظهار کرد: مرحوم طالقانی اولین شخصیتی بود که نماز را به فرمان و دستور امام راحل اقامه کرد.
وی ادامه داد:  تاثیر اقامه نماز جمعه بعد از پیروری انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه باید توأم با اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی باشد.
طباطبایی با اشاره به اینکه نباید برگزاری مراسم سالگرد اقامه اولین نمازجمعه صرفا به برگزاری جشن و دادن هدیه خلاصه شود، عنوان کرد: باید مردم متوجه شوند که نماز جمعه سهم به سزایی در تداوم و بقای انقلاب، تحکیم پایه‌های نظام و انقلاب داشته است.
وی عنوان کرد: نماز جمعه نمازی است که قرآن به آن اشاره دارد و سوره‌ای به نام جمعه داریم. به‌رغم اینکه دشمن فکر می‌کرد بعد از انقلاب اتحاد و همدلی مردم ایران ادامه نخواهد یافت، اما این اجتماع مردم هر روز مستحکم‌تر شد.
امام جمعه کاشمر تصریح کرد: نماز جمعه در اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه‎‌ای برخوردار است، هرکسی که برعلیه این نظام، انقلاب و تفکر الهی امام نقشه شوم و توطئه داشت هر هفته خودش را در برابر سد آهنی از مردم خداجو که در صحنه‌های مختلف بودند، می دید.
طباطبایی بیان کرد: با حضور مردم دشمن هیچ‌گاه عرصه را برای جولان خود خالی ندیده است. در این 40 سال هرگاه دشمن توطئه شومی داشت، نماز جمعه توطئه‌ها را خنثی و در برابر آنان ایستاد.
وی افزود: نماز جمعه یک عبادت تنها نیست، یک نماز عبادی سیاسی است. در دوران دفاع مقدس هیچ پایگاهی به اندازه نماز جمعه از دفاع مقدس حمایت نکرد.
امام جمعه کاشمر انسجام و وحدت همه اقشار، تحکیم پایه‌های نظام و انقلاب، بودن سنگری برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی و اجتماعی و خنثی کردن توطئه‌ها را از خصوصیات نماز جمعه دانست.
امام جمعه کاشمر خاطرنشان کرد: نماز جمعه نماز حکومتی است. ملزم هستیم در نماز جمعه از سازمان‌ها و نهادها در خطبه‌های نماز جمعه حمایت کنیم.
وی اظهار کرد: تریبون نماز جمعه مربوط به تمامی مسئولان است و به عنوان یک سنگر مستحکم در انقلاب اسلامی محسوب می‎شود که در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد.
طباطبایی گفت: هرچه حضور در نماز جمعه بیشتر باشد و این نماز وحدت بخش با شکوه بیشتری برگزار شود، دشمن مایوس خواهد شد. در حال حاضر مکان فعلی نماز جمعه کاشمر پاسخگوی جمعیت نیست.
وی ایجاد مصلی در کاشمر را ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون در کاشمر با آن مواجه هستیم کمبود فضای محل برگزاری نمازجمعه است، چرا که نمازجمعه کاشمر در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار می‌شود و به رغم توسعه مسجد، باز هم برای گنجایش تمامی شرکت کنندگان در نمازجمعه با مشکل مواجه هستیم.
امام جمعه کاشمر عنوان کرد: بدون شک اگر فضای وسیع‌تری برای اقامه نماز جمعه وجود داشته باشد، شاهد استقبال بیشتر مردم کاشمر نیز خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha