مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3829740
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
از هفتم مرداد؛

مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری سی و هفتین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در مشهد خبر داد.

مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی مشهدعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرحله کشوری سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش آوایی از هفتم مردادماه در مشهد آغاز می‌شود.

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها 1650 دانش‌آموز منتخب سراسر کشور به تفکیک 900 دانش‌آموز پسر از هفتم مرداد تا 10 مرداد و 750 دانش‌آموز دختر از 12 تا 15 مردادماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: رشته‌های این دوره از مسابقات شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ عمومی، مداحی و اذان است که در بخش دختران رقابت‌ها در همه رشته‌ها به جز مداحی و اذان خواهد بود.

قضاوت 60 داور برجسته

مهدوی‌خواه ادامه داد: 60 تن از داوران برجسته از جمله استادان شاه‌میوه، خاکی، بحرالعلوم، قره‌شیخ‌لو، حاجی‌شریف و رضائیان ... داوری بخش دختران و پسران را عهده‌دار هستند.

وی گفت: در راستای نمود مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی و با رایزنی که با آستان قدس رضوی صورت گرفت است، مقرر شد مسابقات مداحی و اذان در شبستان‌های مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی و با حضور مردم برگزار شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: افتتاحیه مسابقات در بخش پسران هفتم مردادماه ساعت 17 در تالار قدس حرم مطهر رضوی خواهد بود و مکان برگزاری سایر رشته‌ها در مدارس اطراف اردوگاه ثامن‌الحجج جانمایی شده است.

مهدوی‌خواه بیان کرد: مراسم افتتاحیه بخش دختران نیز 12 مردادماه در تالار قدس و مسابقات نیز در مدارس اطراف اردوگاه ثامن‌الحجج برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم اختتامیه در بخش پسران و دختران به صورت جداگانه همراه با معرفی افراد برتر برگزار می‌شود و از هر رشته تعداد پنج نفر اول به عنوان برگزیدگان تقدیر خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حال حاضر برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات 10 کمیته شامل، کمیته افتتاحیه، کمیته مالی، کمیته پشتیبانی، کمیته ارزیابی، کمیته فنی، کمیته فرهنگی، حراست، روابط عمومی و تبلیغات فعال شده است.

برگزاری حلقه‌های معرفت در راستای بیانیه گام دوم

مهدوی‌خواه بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه مخاطبان حاضر در مسابقات جوانان و نوجوانان هستند، سعی شده که برنامه‌ریزی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در قالب برگزاری حلقه‌های معرفت طی دوران برگزاری مسابقات برای دانش‌آموزان قرآنی به عنوان سفیران این کتاب آسمانی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین زمینه بهره‌مند شدن از فیض زیارت و استفاده از سایر برنامه‌های فرهنگی شامل برگزاری جنگ‌های فرهنگی، بازدید از مراکز گردشگری، تاریخی و مذهبی مشهد برای شرکت‌کنندگان فراهم شده است.

انتهای پیام

captcha