تولید محتوا در زمینه کتاب تقویت شود
کد خبر: 3835184
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

تولید محتوا در زمینه کتاب تقویت شود

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: تولیدات فاخر ما در بحث کتاب برای علاقه‌مندان چندان نیست و باید تقویت شود.

تولید محتوا در زمینه کتاب تقویت شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری بین‌المللی امام رضا(ع) امروز 24 مردادماه در «آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی»، در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت در خصوص اهمیت تولید محتوا در حوزه کتاب اظهار کرد: ریشه بسیاری از حرکت‌ها و برنامه‌ها در حوزه فرهنگی و هنری بحث کتاب است؛ به طور مثال، زمانی که می‌بینیم یک فیلم در صدا و سیما خوب و قوی است، به معنای خوب بودن فیلم‌نامه آن است و یا در بررسی تئاترها، این امر مهم است که تئاتر از سناریوی خوبی برخوردار باشد. بنابراین در برنامه‌های مختلف متن و تولید محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ضمن قدردانی از نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی در برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی افزود: حرکتی که نهاد کتاب‌خانه‌ها در قالب جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی به انجام رسانده و مخاطبین و شرکت‌کنندگان آن به میلیون نفر رسیده است، بسیار قابل توجه بوده و نیز این نکته که طیف وسیعی از مخاطبین این جشنواره را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند، نشان از آن دارد که این نهاد، کتاب و کتاب‌خوانی را از پایه و سنین کودکی آغاز کرده و پرورش می‌دهد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ضمن تاکید بر این که تولیدات ما در بحث کتاب باید تقویت شود، بیان کرد: تولیدات فاخر ما برای این جمعیت علاقه‌مند چندان نیست و باید بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری به این امر بیشتر بپردازند. از طرف دیگر، طبق بررسی‌های صورت گرفته، یکی از موثرترین برنامه‌های انجام شده در حوزه کتاب‌خوانی، نهضت کتاب‌خوانی رضوی بود که امسال مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. همچنین این برنامه از برنامه‌های کامل و جامعی است که برای قشرهای مختلف و در گستره ایران فعالیت می‌کند.

برازش در ادامه خاطرنشان کرد: امیدورایم این برنامه در آینده گسترش بیشتری داشته باشد و از سوی دیگر بتوانیم علاقه‌مندان در خارج از ایران را نیز بیشتر جذب این جشنواره کرده و کمک کنیم تا محتواهای غنی‌تری برای قشرهای گوناگون تولید شود تا علاقه‌مندان به کتاب از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha