مراکز نیکوکاری در مساجد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3835612
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

مراکز نیکوکاری در مساجد راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ کارشناس امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان از امضای تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) برای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد خبر داد.‌

مراکز نیکوکاری در مساجد راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی، کارشناس امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در نشست خبری که 26 مردادماه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد در محل حوزه علمیه خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: در راستای کم شدن تصدی‌گری و فعالیت در کف مساجد اقدامی صورت گرفت که در این اقدام مساجد مشهد به 6 منطقه تقسیم شده که از این 6 منطقه، سه منطقه را مساجد شهر مشهد و سه منطقه را مساجد حاشیه شهر تشکیل می‌دهد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های متعددی برای حل مشکلات مردم در مساجد صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری اشاره کرد، ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) در این خصوص به امضاء رسیده است.
 
کارشناس امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ابراز کرد: به توجه به تحریم اقتصادی دشمن بحث کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا در دستور کار داریم و چندین مسجد در این خصوص فعال شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: برگزاری همایش فعالان مسجد همزمان با روز جهانی مسجد ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 31 مردادماه با حضور مسئولان استانی در مجتمع آیه‌ها برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: در مجموعه امور مساجد جهش خوبی در راستای اجرای برنامه‌های معنوی و حضور جوانان و نوجوانان صورت گرفته که این امر رضایت‌بخش است ضمن اینکه انتشار نشریه بچه‌های مسجد در حوزه موضوعات مرتبط با نوجوانان اکنون با 10 هزار مشترک در این رده سنی ارتباط خوبی برقرار کرده است.

کارشناس امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: در سال 92 کمتر از 300 مسجد در مشهد اقامه نماز صبح داشتند که این تعداد اکنون به 500 مسجد رسیده و در ماه مبارک رمضان این تعداد بیشتر می‌شود.

اجرای طرح سلام بر امام در پنج هزار مسجد کشور
در ادامه مهدی رجب‌پور، مسئول اجرایی طرح «سلام بر امام» گفت: طرح ملی «سلام بر امام» در سال ۹۶ آغاز شد، در ابتدا این طرح در روزهای چهارشنبه با زیارت دعای امین‌الله شروع شد، موج نخست برنامه از فروردین ماه 97 در دبیرخانه مسجد جوادالائمه آغاز به‌کار کرد.

وی ادامه داد: در این طرح مساجد بسیاری در استان و سپس در کشور مشارکت کردند و حتی مساجدی در تهران داریم که در سه نوبت نماز نیز قرائت زیارت امین الله را در برنامه روزانه مسجد قرار داده‌اند.
 
رجب‌پور با اشاره به اینکه مساجد خراسان شمالی و جنوبی بیشترین استقبال را از طرح «سلام بر امام» داشتند، بیان کرد: در حال حاضر بیش از1000 مسجد در خراسان و 5000 مسجد در سراسر کشور این طرح را اجرا می‌کنند و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha