ضرورت اقدامات فرهنگی در مناطق مرزی برای جلوگیری از انحراف جوانان
کد خبر: 3836061
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

ضرورت اقدامات فرهنگی در مناطق مرزی برای جلوگیری از انحراف جوانان

گروه شهرستان‌ها ــ معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه گفت: مرزها از لحاظ امنیتی در معرض تهدید دشمنان قرار دارند و دولت‌های استکبار در تلاش هستند از این طریق مرزنشینان را با اهداف شوم خود همسو کنند، از این رو هرگونه اقدامات فرهنگی در مناطق مرزی برای جلوگیری از انحراف جوانان از مسائل نظام لازم و ضروری است.

دامنه اسلام به کشورهای اروپایی رسیده استمسعود عبدالله‌پور، معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در بازدید از فعالیت‌های کانون بانوی مرزنشین تایباد، اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ نظام مقدس اسلامی بسط و گسترش دامنه اسلام به سراسر جهان است، در این راستا بانوان به عنوان مدیران کانون خانواده نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند به کارگیری از این قشر در تمام عرصه‌ها می‌تواند نقش بی‌بدیلی در گسترش اسلام ایفا کند، همچنین باید فرهنگ‌سازی در خصوص انسجام خانواده‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را به زنان محول کرد.

عبدالله‌پور بیان کرد: نیروی زمینی سپاه تلاش کرده با راه‌اندازی کانون‌های بانوان در مناطق مختلف به ویژه شهرهای مرزی ابتدا آسیب‌ها را شناسایی و با استفاده از کارشناسان و مشاوران متخصص در این کانون‌ها معضلات را رفع کند.

وی نقش زنان در ایجاد امنیت کشور را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی کانون در مناطق مرزی، آشنایی بانوان با مسائل امنیتی کشور و حساسیت آن برای دشمنان است، از این‌رو با ارتقای سطح آگاهی بانوان به عنوان مدیران تأثیرگذار در خانواده و تربیت نسل‌های آینده می‌توان از آنان در راستای استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه بیان کرد: با ورود انقلاب‌اسلامی سبک زندگی ما از غربی شدن به سمت اسلامی شدن، سوق پیدا کرد و امروز همچنان این نهضت ادامه دارد و باید با تمام قوا الگوهای اسلامی را معرفی و در رأس تمام الگوهای جهانی قرار دهیم.

وی ادامه داد: مرزها از لحاظ امنیتی در معرض تهدید دشمنان قرار دارند و دولت‌های استکبار در تلاش هستند از این طریق مرزنشینان را با اهداف شوم خود همسو کنند، از این رو هرگونه اقدامات فرهنگی در مناطق مرزی برای جلوگیری از انحرافات جوانان از مسائل نظام لازم و ضروری است.

یادآوری می‌شود که کانون بانوی مرزنشین با عنوان‌های مختلف مانند بانوی مرزنشین، زنان بلوچ و... در استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، کردستان و کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

captcha