پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن/ معرفی فینالیست‌ها بعد از پخش تلویزیونی
کد خبر: 3836499
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن/ معرفی فینالیست‌ها بعد از پخش تلویزیونی

گروه مسابقات ــ چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، که این روزها مرحله مقدماتی آن در شهر قم در حال برگزاری است، عصر امروز 30 مردادماه به پایان می‌رسد.

به گزارش ایکنا؛ مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عصر امروز 30 مردادماه با اجرای شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق به پایان می‌رسد.

براساس برنامه زمان‌بندی که بنیاد مسابقات قرآن در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، در روز پایانی این مسابقات نمایندگانی از استان‌های مرکزی، گلستان، فارس، اردبیل، مازندران، تهران، یزد، خوزستان و خراسان رضوی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن / معرفی فینالیست‌ها بعد از پخش تلویزیونی
همچنین در این روز نفر اول مسابقات بین‌المللی طلاب،‌ نفر اول جشنواره قرآنی مدهامتان، نفر اول مسابقات کمیته امداد و نفر اول جشنواره قرآنی فرهنگیان آموزش و پرورش که یک سهمیه برای حضور در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن را دارند نیز به تلاوت قرآن می‌پردازند.

با پایان یافتن مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن که به صورت ضبط استودیویی و در شهر قم برگزار می‌شود، باید منتظر ماند تا پس از پایان پخش تلویزیونی این مسابقات، نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی معرفی شوند. پخش تلویزیونی این مسابقات تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود در فینال رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات به فراخور امتیازات کسب شده در هر رشته بین 10 تا 15 نفر به مرحله نهایی راه یابند. مرحله نهایی این مسابقات اوایل مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن / معرفی فینالیست‌ها بعد از پخش تلویزیونی
روز گذشته و در سومین روز از برگزاری رشته قرائت تحقیق «عباس سلیمی»، پیشکسوت قرآنی کشور و مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، از برگزاری این مسابقات و مراحل ضبط آن بازدید به عمل آورد.

یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی این مسابقات از روز دهم مردادماه آغاز شده و تاکنون در رشته‌های اذان(۱۰ و ۱۱ مردادماه)،‌ همسرایی و همخوانی(۱۱ و ۱۲ مردادماه)، دعاخوانی(۱۲و ۱۳ مردادماه)، حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء(۱۵ تا ۱۹ مردادماه)،‌ قرائت ترتیل(۲۱ و ۲۲ مردادماه)، حفظ کل قرآن کریم(۲۲ تا ۲۶ مردادماه) و قرائت تحقیق(۲۶ تا ۳۰ مردادماه) برگزار شده است.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha