برگزاری هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «میثاق» در کاشمر
کد خبر: 3836705
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

برگزاری هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «میثاق» در کاشمر

گروه شهرستان‎هاــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر از برگزاری هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «میثاق» با حضور هفت استان کشور در این شهرستان خبر داد.

برگزاری هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «میثاق» در کاشمرعلی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه امسال هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در این شهرستان برگزار می‎شود، گفت: هفت دوره قبلی این جشنواره به صورت متوالی در شهرستان کاشمر برگزار شده است.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر «میثاق» از سال 1390 به ابتکار و همت هنرمندان نمایش کاشمر با موضوعات «ارزشی»، «دفاع‌مقدس»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و «ارزش‌های والای انسانی» آغاز شد و در سال‌های بعد این جشنواره در سطح منطقه ترشیز، سپس در جنوب خراسان، استان خراسان و از سال گذشته به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تصریح کرد: از سال گذشته جشنواره به صورت منطقه‌ای و با حضور 5 استان کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار شد. در جشنواره امسال دو استان دیگر شرقی کشور شامل کرمان و سمنان به جشنواره افزوده شدند.

توکلی با بیان اینکه جشنواره میثاق امسال با حضور گروه‌های نمایشی شرق کشور به مدت سه روز از 31 مرداد تا سه شهریورماه در مجتمع فرهنگی و هنری سرو برگزار می‌شود، گفت: نمایش‌های جشنواره امسال به جز در کاشمر در شهرستان خلیل‌آباد نیز اجرا خواهند داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر بیان کرد: امسال بخش ویژه ایثار و شهادت به موضوعات جشنواره اضافه شده و جایزه و اجرای ویژه ایثار و شهادت را هم در جشنواره خواهیم داشت. در مجموع جشنواره امسال با موضوعات «ایثار و شهادت»، «دفاع مقدس»، «ارزش‌های والای انسانی»، «آسیب‌های اجتماعی» و «فضای مجازی» و بیانیه گام دوم انقلاب» است.

وی افزود: فراخوان هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق به هفت استان کشور ارسال گردید و بالغ بر 100 گروه نمایشی اعلام آمادگی نمودند. در موعد مقرر حدود 90 اثر به جشنواره راه یافت و در اوایل مردادماه امسال پس از بازیینی آثار توسط هیئت داوران 9 اثر جهت اجرا در جشنواره میثاق انتخاب شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه آثار منتخب شده از خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان سیستان و بلوچستان هستند. بیشتر آثار با 4 نمایش از خراسان رضوی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‎شود در این جشنواره میزبان 100 نفر باشیم، عنوان کرد: با وجود جشنواره‎ای با این گستردگی قطعأ با کمبود منابع مالی مواجه هستیم که تلاش می‌شود از توان مجموعه مدیریتی شهرستان استفاده شود.

توکلی خاطرنشان کرد: برای اختتامیه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری، رئیس اداره هنرهای نمایشی استان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی اعلام آمادگی کرده‌اند و رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور برای حضور در مراسم نیز قول مساعد داده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش می‎شود مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه حضور داشته باشند، عنوان کرد: چون کاشمر در حوزه نمایش جز شهرستان‌های سرآمد در سطح استان و کشور است، به همین خاطر در صورت حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان کلنگ سالن اختصاصی نمایشی بلک باکس این شهرستان نیز به زمین خواهد خورد.

توکلی اضافه کرد: در صورتی برای جشنواره ردیف اعتباری در نظر خواهند گرفت که در سطح ملی برگزار شود، چرا که اکنون جشنواره در سطح منطقه برگزار می‌شود و امکان اینکه بودجه ثابتی در نظر گرفته شود نیست و تلاش شده با همت مدیران شهرستان این جشنواره سرپا نگه داشته شود.

انتهای پیام

captcha