خبرنگاران برای توسعه کشور ظرفیت‌های منطقه‌ای را شناسایی و معرفی کنند
کد خبر: 3836832
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

خبرنگاران برای توسعه کشور ظرفیت‌های منطقه‌ای را شناسایی و معرفی کنند

گروه شهرستان‌ها ــ قائم‌مقام صداوسیمای خراسان رضوی گفت: خبرنگاران در توسعه کشور و ایجاد اشتغال نقش مهمی دارند و معرفی ظرفیت‌های هر منطقه به‌ویژه کشاورزی، می‌تواند تبدیل به خبر و الگوسازی برای دیگر شهرستان‌ها شود.

خبرنگاران برای توسعه کشور و ایجاد اشتغال ظرفیت‌های منطقه‌ای را شناسایی و معرفی کنند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا ابوترابی بیناباج، قائم‌مقام صداوسیمای خراسان رضوی در نهمین همایش تخصصی خبرنگاران آزاد صدا و سیمای خراسان رضوی که برای نخستین بار با حضور بیش از 50 نفر از خبرنگاران شهرستان‌های مختلف صدا و سیما در سطح خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 31 مرداد و امروز، اول شهریور در سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب برگزار شد، با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه توسط خبرنگاران و معرفی به سرمایه‌گذاران از طریق خبر، اظهار کرد: خبرنگاران در توسعه استان و کشور و همچنین رونق تولید و اشتغال نقش مهمی دارند و می‌توانند به‌خوبی ظرفیت‌های منطقه‌ای و شهرستان‌ها را معرفی کنند.

معرفی و الگوسازی

وی بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های کشاورزی در شهرستان خوشاب و برخی دیگر از شهرستا‌ن‌ها برای ایجاد اشتغال بی‌نظیر است که می‌تواند تبدیل به خبر و الگوسازی برای دیگر شهرستان‌ها شود.

ابوترابی بیناباج ابراز کرد: دهه محرم و پیاده‌روی اربعین نزدیک است و اقدام مطلوبی است که خبرنگاران مراسم عزاداری‌ها و اقدامات انجام شده برای پیاده‌روی اربعین را به تصویر بکشند و اگر امکان تهیه خبر تصویری وجود ندارد، خبر مکتوب تهیه شود.

قائم‌مقام صداوسیمای خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مشکلات و ضعف‌هایی در کشور وجود دارد اما خبرنگاران نباید در هفته بزرگداشت تنها یک موضوع و به‌عنوان مثال ضعف‌های سازمان و شهرستان را در آن روز بیان کنند، خطاب به خبرنگاران گفت: منصفانه خبر تهیه کنید و با ادارات تعامل داشته باشید.

خبرنگاران تحت تاثیر سیاست‌بازان قرار نگیرند

در ادامه حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان خوشاب طی سخنانی بیان کرد: اگر خبرنگاران به رسالت خودشان، به‌درستی عمل کنند، همانند این است که رسالت پیامبر(ص) را ابلاغ و اگر تحت‌تأثیر سیاست‌بازان قرار نگیرند، به‌خوبی عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر امیدبخشی به جامعه و بیان نقاط مثبت برای پیشرفت کشور اضافه کرد: حریت خبرنگاران نباید به خاطر مادیات دنیوی تحت‌تأثیر قرا بگیرد و مسئولان کاری کنند زندگی خبرنگاران از نظر مادی تأمین باشد.

امام جمعه خوشاب اضافه کرد: مسئولان مربوطه مشکلاتی که در برخی از ادارات برای خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش وجود دارد را رفع کنند.

همچنین در این همایش تخصصی رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه خبرنگاری اهمیت زیادی دارد و امروزه دشمن از دو ناحیه اقتصادی و فرهنگی به‌دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی است و جنگ‌های گذشته در میدان منسوخ شده است، گفت: در انتهای سال ۱۳۹۶ انتشار اخبار نادرست از سمت دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران سبب ایجاد التهاب در جامعه شد و رسانه‌هایی فضای جامعه را در ذهن مردم مشوش کرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران در عرصه رسانه‌ای باید با انتشار اخبار درست حرکات دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی کنند، دشمن با توطئه‌های متعدد به‌دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه است و رسانه‌ها و مردم نباید تحت‌تأثیر برخی جریان‌ها قرار بگیرند.

با ورود امید به جامعه توطئه دشمنان را خنثی کنید

نماینده مردم دیار سربدارن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دشمن برای این انتخابات ترویج ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام است و خبرنگاران وظیفه دارند با ورود امید به جامعه توطئه دشمن را خنثی کنند، اضافه کرد: صداوسیمای ما زیر نظر ولایت‌فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی است و باید تمامی اخبار بدون نگاه سیاسی و جناحی به مردم منتقل شود.

وی گفت: ملت ایران اسلامی همانند ۴۰ سال گذشته با شور و شوق بی بدیل در عرصه انتخابات حضور خواهند داشت و این انتخابات پرشور بار دیگر توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی را همانند گذشته از بین خواهد برد.

انتهای پیام

captcha