10 هزار زائر از مکه به مشهد بازمی‌گردند
کد خبر: 3836950
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

10 هزار زائر از مکه به مشهد بازمی‌گردند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: تعداد زائرانی که از مکه مکرمه به مشهد برمی‌گردند، حدود 10هزار زائر است که این تعداد با حدود ۴۶ سورتی پرواز کارشان انجام خواهد شد.

امیدواریم زائرین با آرامش کامل و مطلوبیت خوب از سرزمین وی بازگردندمحمدباقر قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص تعداد پروازهای رفت و برگشت از این استان به سمت مکه مکرمه در این مدت، گفت: همانطور که شاهد هستیم از 31 مردادماه، اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی به مقصد مشهد اعزام شد. تعداد زائرانی که به مشهد مقدس برمی‌گردند، حدود 11 هزار زائر است که این تعداد زائر با حدود 46 سورتی پرواز کارشان انجام خواهد شد. هم‌چنین از 31 مرداد‌ماه تا 17 شهریورماه، مدت زمان برگشت زائران خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون نظرسنجی‌های انجام شده از میزبانی عربستانی‌ها و برآورد زائران نسبت به پروازهایی که از مشهد انجام شده، ادامه داد: طبق اطلاعاتی که داریم، در مجموع وضعیت زائران بسیار مطلوب بوده است. در حوزه فرودگاه مشهد و سایر فرودگاه‌هایی که زائران از کشور اعزام شدند، وضعیت بسیار خوب بوده و خوشبختانه ما در خروج عزیزانمان به سرزمین وحی تأخیر نداشتیم و امیدواریم که ان‌شاءالله در برگشت هم دچار مشکل نشویم و زائران بتوانند با آرامش کامل و مطلوبیت بسیار خوب برگردند و در مشهد هم مشکلی نداشته باشیم.

بهره‌برداری از ظرفیت کامل پارکینگ طبقاتی تا دو هفته آینده

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی هم‌چنین در خصوص روند طرح بازسازی فرودگاه، بیان کرد: خوشبختانه تا حدود دو هفته آینده شاهد بهره‌برداری از ظرفیت کامل پارکینگ طبقاتی به ظرفیت 1400 خودرو خواهیم بود. هم‌چنین دو سوم بازسازی پارکینگ روباز محوطه فرودگاه مقابل ترمینال داخلی انجام شده است و امیدواریم که ان‌شاءالله تا دو سه ماه آینده کل مجموعه محوطه‌سازی هم انجام شود و 800 خودرو هم تقریباً آنجا پارک می‌کنند.

قاسم‌زاده گفت: بحث دیگری که مطرح است، احداث ترمینال جدید خارجی و توسعه ترمینال داخلی است که در جریان کار است و امیدواریم که تا دو سال آینده هم بتوانیم آن‌ها را بسازیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی درباره بودجه درنظر گرفته شده برای بازسازی ترمینال بیان کرد: برای توسعه ترمینال داخلی 44 میلیارد ریال درنظر گرفته شده که اکنون فاز اول و دوم آن انجام شده است و برای ترمینال خارجی هم حدود 80 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha