حج امسال در کمال عزت و افتخار ایرانی انجام شد
کد خبر: 3837341
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

حج امسال در کمال عزت و افتخار ایرانی انجام شد

گروه فرهنگی ــ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه حج تمتع امسال در کمال عزت و افتخار ایرانی انجام شد ‌و در حال اتمام است.

حج امسال در کمال عزت و افتخار ایرانی انجام شدمحمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، در خصوص ارزیابی خود از حج تمتع امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی خوبی که در حج تمتع امسال صورت گرفت، خوشبختانه حج امسال با کمال آرامش، عزت و افتخار ایرانی در سرزمین وحی انجام شد و حجاج هم از این سفر خود رضایت کاملی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به گزارشاتی که از حج تمتع امسال به دست ما رسیده و طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته، خوشبختانه تکریم کامل عاملان عربستان سعودی نسبت به حجاج انجام شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین گفتنی است که هیچگونه مشکل خاصی در خصوص میزبانی کشور عربستان تاکنون گزارش نشده و مناسک حج و برنامه‌های مربوطه، به حول قوه الهی در سرزمین وحی به نحو مطلوبی و بدون هیچ ممانعتی انجام شده است.

براتی اظهار کرد: در واقع امسال اولین سالی بود که نقل و انتقال حجاج توسط هواپیمای کشوری انجام شد و خوشبختانه هیچگونه تأخیری در رفت ‌آن‌ها نداشته‌ایم. همچنین برگشت این عزیزان هم تاکنون از وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: ما امسال نزدیک به ۱۰ هزار نفر سهمیه‌بندی حج را داشته‌ایم که این تعداد در قالب ۶۴ کاروان بوده و اعزام آن‌ها به سرزمین وحی نیز از ۲۳ تیرماه سال جاری آغاز شد و تا ۱۴ مردادماه نیز ادامه داشت. عملیات برگشت این عزیزان هم از ۳۱ مردادماه آغاز شده و تا ۱۷ شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تا پایان ۱۷ شهریورماه برگشت حجاج ادامه دارد و امید است بتوانیم نسبت به نقل و انتقال آن‌ها از سرزمین وحی اقدام کنیم.

انتهای پیام

captcha