برگزاری نشست آموزشی «عملیات محرم» در کوهدشت
کد خبر: 3838687
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

برگزاری نشست آموزشی «عملیات محرم» در کوهدشت

گروه فرهنگی ــ نشست آموزشی عملیات محرم ۱۴۴۱ ویژه رؤسا، هیئات و مداحان کوهدشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، در آستانه ماه محرم، با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، رئیس اداره تبلیغات شهرستان کوهدشت و استاد امیر علی‌حیدر امیری، مدرس  گام دوم انقلاب، نشست آموزشی عملیات محرم ۱۴۴۱ ویژه رؤسا، هیئات و مداحان شهرستان کوهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت در این نشست که جمعه، هشتم شهریور برگزار شد، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم، گفت: عاشورا تکمیل‌کننده دو مقوله بعثت و غدیر بوده و باطن توحید و ولایت به‌شمار می‌رود.

وی افزود: هدف از بعثت، توحید، تربیت و اخلاق‌مدار  ساختن امت‌ها و مردم است و انسان، باتقوا و مراقبت در اعمال شخصی، خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

امام‌ جمعه کوهدشت با اشاره به این‌که امام حسین(ع) انسانیت را از خسران نجات داد، اضافه کرد: هدف از قیام و شهادت حضرت اباعبدالله(ع) افشاگری و کاهش مظلومیت دین خدا بود؛ چراکه اگر قیامی در کار نبود، نقشه یزید انحراف اسلام و مطرح کردن این مسئله بود که قرآن بر جد امام حسین(ع) نازل نشده، بلکه بر جد وی نازل ‌شده است.

طهماسبی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن جنس انسان در حال خسران و از بین رفتن است، مگر آن‌که باایمان، سازندگی، استقامت و سفارش به‌حق، خود را به خداوند متعال برساند.

وی ضمن انتقاد از سلب آسایش مردم توسط بلندگوهای برخی دسته‌های عزاداری، بیان کرد: شرکت در مراسم عزاداری و سینه‌زنی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بسیار ثواب دارد زیرا هدف امام حسین(ع) نجات قرآن، اسلام و خدمت به بندگان است.

در این نشست استاد امیرعلی حیدر امیری، کارشناس ارشد سیاسی کشور، در  زمینه دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه تعطیلی ازدواج، فرزند آوری کم، ازدواج آسان و تحکیم خانواده به ایراد سخن پرداخت.

این مدرس بیانیه گام دوم انقلاب، در بخش دوم سخنانش، در زمینه بیانیه گام دوم، به بیان مطالب در رابطه‌با سیر چهل ساله انقلاب، نقش ویژه جوانان در گام دوم انقلاب و احتضار و مرگ تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی مباحثی را بیان کرد.


انتهای پیام

captcha