ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار متقاضی برای زیارت در ایام اربعین
کد خبر: 3842237
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار متقاضی برای زیارت در ایام اربعین

گروه فرهنگی ــ مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تا روز گذشته ۲۷ هزار و ۹۶۵ متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین در قالب ۱۱ هزار و ۲۵۹ گروه در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از 27 هزار متقاضی برای زیارت در ایام اربعینجواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص آمار ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) ثبت نام زائران اربعین از روز جمعه، مورخ اول شهریورماه در سامانه سماح آغاز شده و تا هفتم آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: تا صبح شنبه، 23 شهریورماه تعداد 27 هزار و 965 نفر متقاضی از خراسان‌رضوی و در قالب 11 هزار و 259 گروه برای زیارت عتبات و عالیات در ایام اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که این آمار روزانه در حال تغییر و رو به افزایش است.

شاد عنوان کرد: با توجه به مفاد تفاهم‌نامه متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین، افرادی که در طول این مدت می‌خواهند به عتبات سفر کنند، با ثبت‌نام در سامانه سماح بدون نیاز به اخذ روادید و با گذرنامه معتبر می‌توانند جهت زیارت اعتاب مقدسه وارد کشور عراق شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه زائران مجاز هستند به مدت یک ماه در کشور عراق اقامت کنند، ادامه داد: سامانه سماح به نشانی ‌‏samah.haj.ir در دسترس عموم مردم است و زائران می‌توانند به آسانی نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند و لزومی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی ندارند.

وی عنوان کرد: چنانچه زائری به هر دلیلی اعم از عدم آشنایی با سامانه، عدم دسترسی به اینترنت و مواردی از این قبیل امکان ثبت‌نام را نداشته باشد، می‌تواند جهت ثبت‎نام به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت مراجعه کند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: در سال جاری علی‎رغم افزایش چند برابری هزینه‌های ارزی نسبت به سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر سازمان حج و زیارت حق بیمه زائران افزایش نداشته و در قرارداد جدید سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام

captcha