جاذبه مساجد را برای جذب جوانان بالا ببریم
کد خبر: 3842297
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

جاذبه مساجد را برای جذب جوانان بالا ببریم

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه تایباد گفت: باید تلاش کرد و جاذبه مساجد را برای جذب جوانان بالا برد، استفاده از جوانان برای ارائه مقالات فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، پژوهشی و قرآنی در خطبه‌های نماز جمعه می‌تواند نقش بسزایی در این امر ایفا کند.

جاذبه مساجد را برای جذب جوانان بالا ببریمحجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: لطمه زدن به عفت عمومی و ترویج بی‌حجابی در راستای جلوگیری از پیشرفت جامعه اسلامی اجرا می‌شود و در این زمینه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش بسیار سازنده‌ای دارند و لازم است ساز و کارهای مناسبی را بیندیشند.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ترویج فرهنگ‌های غلط به‌ویژه بی‌عفتی افزود: باید تلاش کرد و جاذبه مساجد را برای جذب جوانان بالا برد، استفاده از جوانان برای ارائه مقالات فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، پژوهشی و قرآنی در خطبه‌های نماز جمعه می‌تواند نقش بسزایی در این امر ایفا کند.

نماز جمعه؛ بهترین نماد انسجام

خطیب جمعه تایباد مطرح کرد: منسجم شدن صف‌های نماز جمعه مشت محکمی بر دهان دشمنان است، جوانان باید آگاه باشند هرچه صفوف نماز جمعه پررنگ‌تر شود انسجام و وحدت ملی و دینی مستحکم‌تر خواهد شد.

ملکی در ادامه با بیان اینکه اقدامات فرهنگی باید ترویج بیشتری پیدا کند افزود: این شهرستان نیازمند یک خیزش عظیم فرهنگی است، نهادهای مختلف و هیئات مذهبی باید از اساتید مجرب و مسلط به علوم روز دینی و فرهنگی دعوت کنند و جوانان را با سبک زندگی دینی و اسلامی آگاه کنند.

وی بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان در مدارس باید یک توجیه معقول و منطقی نسبت به عملکرد فرزندانشان شوند و بدانند خانواده مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش را در پرورش جوانان ایفا می‌کند.

امام جمعه تایباد فقر فرهنگی و اخلاقی را عامل بسیاری از خطاها دانست و گفت: امسال در مراسم دهه اول محرم هیئات مذهبی خوش درخشیدند و اهل تسنن همپای تشیع در عزاداری‌ها نقش‌آفرینی کردند اما نکته قابل توجه اینجاست که در این قبیل مراسم‌ بیشتر به حواشی پرداخته می‌شود و جای انتشار کتاب و فرهنگ عمومی خالی است.

وی تصریح کرد: روحانیان در مساجد ابتدا باید افکار جوانان را با فرهنگ عمومی و مسائل دینی بیدار کنند تا در برابر جنگ نرم دشمنان پیروز شوند لازمه این کار ترویج فرهنگ و هنر است.

5 هزار بیکار در شهرستان

ملکی اظهار کرد: بیکاری معضل بزرگی است که پیامدهای منفی مانند اعتیاد، سرقت، طلاق، ناامنی و... را به‌دنبال دارد. این شهرستان با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در مجموعه مرز دوغارون دارد نباید حدود 5000 بیکار داشته باشد و این آمار بسیار نگران‌کننده است.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای رفع بیکاری وجود سرمایه‌گذاری در مرز است، بنابر فرموده مقام معظم رهبری باید تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شود. اما بروکراسی‌های اداری این اقدام را سخت کرده و انگیزه برای سرمایه‌داران را از بین برده است.

انتهای پیام

captcha