ثبت‌نام 1000 کاروان پیاده امام رضا(ع)/ تشرف 24 استان در دهه پایانی صفر
کد خبر: 3842563
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

ثبت‌نام 1000 کاروان پیاده امام رضا(ع)/ تشرف 24 استان در دهه پایانی صفر

گروه فرهنگی ــ سخنگوی جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) از ثبت نام 1000 کاروان پیاده برای تشرف به حرم امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر در سایت جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد.

ثبت‌نام 1000 کاروان پیاده امام رضا(ع)/ تشرف 24 استان کشور برای زیارت امام رضا(ع) در دهه پایانی صفرحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: ثبت‌نام در سایت جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) از اول محرم مصادف با 10 شهریورماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون 1000 مدیر کاروان در سایت ثبت نام کرده‌اند تا از خدمات رفاهی، درمانی و اسکان ستاد در ایام دهه پایانی صفر بهره‎مند شوند، ضمن اینکه مدیران کاروان‌هایی که سال گذشته در سامانه جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده نام‌نویسی کردند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و صرفا باید اطلاعات خود را تکمیل کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: متقاضیان علاوه بر تکمیل اطلاعات مربوطه باید تصویر عکس، کارت ملی و شناسنامه خود را بارگذاری کرده و می‌توانند جهت دریافت فرم معرفی‌نامه به فرمانداری، بخشداری، بهداری و یا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خود مراجعه کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه مدیران کاروان‌ها در همایش جمعیت خدمتگزاران در مشهد باید اصل معرفی نامه خود را به همراه داشته باشند، بیان کرد: در صورت عدم ارائه معرفی‌نامه از سوی مدیران در همایش پیش‌بینی شده ثبت نام قطعی صورت نمی‌گیرد، ضمن اینکه کاروان اولی‎ها نیز توسط تیم ارزیابی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: مدیران کاروان‌ها می‌توانند حداقل 50 و حداکثر 140 نفر در کاروان خود پذیرا باشند و در هر کاروان حتما باید روحانی، مداح و فردی آشنا به مسائل دینی و احکام اسلامی حضور داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه تاریخ دقیق ورود زائران کاروان پیاده به مشهد باید از سوی مدیر کاروان مشخص شود، گفت: ثبت‌نام در سامانه زائران پیاده امام رضا(ع) دو ویژگی دارد، نخست اینکه مسیر تردد مشخص می‌شود و دوم اینکه هماهنگی های لازم با ایستگاه‌های بین راهی، خدمات جاده‌ای، اسکان شبانه و درمان رایگان جهت رفاه حال زائران پیاده انجام می‌گیرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) اظهار کرد: همه ساله از 24 استان کشور و کشورهایی چون عراق، پاکستان و افغانستان برای زیارت امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر در قالب کاروان‌های پیاده به مشهد مشرف می‌شوند. بیشتر این زائران خارجی پس از بازگشت از عراق و زیارت اربعین در قالب کاروان پیاده برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد تشرف پیدا می‌کنند.

رضایی در خصوص نحوه ارائه خدمات به زائران پیاده خارجی تصریح کرد: با توجه به اینکه کاروان‌های پیاده کشورهای خارجی در سایت ثبت‌نام نمی‎شوند، اما به محض ورود به مشهد از سوی وزارت خارجه به استانداری اعلام حضور و از خدمات ستاد بهره‌مند می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه مدت سه روز اسکان رایگان برای این زائران در مشهد تدارک دیده شده، بیان کرد: کلیه خدمات رفاهی، درمانی، پذیرایی و اسکان در طول مسیر و سه روز اسکان در مشهد رایگان بوده و در مقابل آن هیچ وجهی دریافت نمی شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: مدیران کاروان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.zaerin.com جهت دریافت خدمات ستاد جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده امام رضا(ع) اقدام به نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام

captcha