سرنوشت طرح اطراف حرم رضوی/آخرین وضعیت انتخاب معاون فرهنگی
کد خبر: 3842615
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

سرنوشت طرح اطراف حرم رضوی/آخرین وضعیت انتخاب معاون فرهنگی

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سازمان بازآفرینی شهری کشور متعهد شده با گرفتن مشاور طرح تفضیلی جدیدی برای اطراف حرم مطهر رضوی مبتنی بر وضع موجود طی 6 ماه آماده کند، زیرا در وضع موجود بخشی از شارستان اجرا، خیابان‌های شعاعی باز شده و تعدادی از ره‌باغ‌ها نیز در حال اجرا هستند.

آخرین وضعیت انتخاب معاون فرهنگی/ سرنوشت طرح اطراف حرمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه هفتاد و دومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز 25 شهریورماه در تالار شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت انتخاب معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد، اظهار کرد: در طرح اطراف حرم مطهر رضوی یک مسئله اساسی مطرح شده که آن موضوع طرح تاش بوده که در گذشته مبنای عمل بوده است.

وی عنوان کرد: طرح بعدی که شورای معماری و شهرسازی ابلاغ کرده، اما با توجه به توقف طرح برمبنای درخواست شهروندان پاسخ آن‌ها داده شده است، به شهرداری ثامن توصیه شده تعهدات جدیدی را براساس طرح قبلی ایجاد نکنند.

حیدری افزود: اکنون سازمان بازآفرینی شهری کشور متعهد شده با گرفتن مشاور طرح تفضیلی جدیدی برای اطراف حرم مطهر رضوی مبتنی بر وضع موجود طی 6 ماه آماده کند، زیرا در وضع موجود بخشی از شارستان اجرا، خیابان‌های شعاعی باز شده و تعدادی از ره‌باغ‌ها نیز در حال اجرا هستند.

رئیس شورای شهر مشهد  گفت: اکنون مشکلی در اجرای طرح‌های اطراف حرم وجود ندارد، طرح‌های گذشته نیز در حال اجرا است و همچنین شهرداری ثامن با قوت کارها را دنبال کرده و پیش می‌برد.

وی در خصوص آخرین وضعیت معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: شورای شهر مسئله لزوم تعیین معاون فرهنگی را به شهردار یادآوری کرده است. ایشان نیز در این خصوص مصمم بوده و در حال انجام بررسی‌های لازم است و امیدواریم به‌زودی شهردار در این زمینه به جمع‌بندی رسیده و فرد مورد نظر را انتخاب کند. گزینه‌هایی مطرح شده‌اند و شهردار در حال بررسی این گزینه‌ها است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در خصوص اجرای فاز سوم پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی، گفت: فاز سوم طرح جلوخوان به دلیل یک‌سری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در خصوص موضوع حمل‌ونقل و عبور و مرور خود عقب افتاد، اما در حال حاضر مشکلات حل شده است و این فاز نیز آغاز خواهد شد.

حیدری همچنین در ابتدای این جلسه با اشاره به 30 شهریور روز گفت‌وگوی تمدن‌ها، اظهار کرد: موضوع گفتگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام شناخته می‌‎شود که به تاریخ صدر اسلام برمی‌گردد و در هیأت‌های اعزامی نبی‌اکرم(ص) به مناطق مختلف و پس از آن هم در آموزه‌های دینی و قرآن کریم و احادیث و روایات نیز تجلی پیدا کرده و تاکید شده است.

وی ادامه داد: موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها برای نخستین بار از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور دولت اصلاحات دقیقاً زمانی که تئوری جنگ تمدن‌ها شکل گرفته بود، مطرح شد.

حیدری تصریح کرد: اهمیت این موضوع به نحوی بود که دبیرکل سازمان ملل متحد، سال 2001 را با سال گفت‌وگوی تمدن‌ها نام‌گذاری کرد و به همین مناسبت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز 30 شهریورماه به همین عنوان، نامیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در فضای کنونی، رویکرد گفت‌وگو، نگاهی بسیار مهم برای کاهش‌ تنش‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است و امیدواریم در راستای عزت، حکمت و مصلحتی که برای دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان سه رکن اساسی مطرح شده، گفت‌وگو تمدن‌ها همچنان محور این مباحث موجود در عرصه بین‌المللی باشد، چراکه می‌تواند آثار ارزشمندی به جای بگذارد.

وی همچنین با اشاره هفته دفاع مقدس، گفت: امیدواریم در برنامه‌هایی که برای این هفته پیش‌بینی شده، با تکیه بر نوآوری و کارهای خلاقانه و معرفی جلوه‌های ایثار و فداکاری که مبتنی بر ایستادگی و مقاومت و آزادگی و عدالت است، فضای انسجام کشور را در برابر تهدیدهای احتمالی تقویت کنیم.

حیدری اضافه کرد: برنامه‌های مدیریت شهری برای این هفته نیز باید با رویکرد نوآورانه و خلاقانه همراه باشد و فرهنگ دفاع مقدس را از این طریق به نسل جدید معرفی کرد تا عموم مردم در مسیر زندگی و فرهنگ اجتماعی و سیاسی خود استفاده کند.

انتهای پیام

captcha