مقاومت، بنیه‌های علمی و قدرت دفاعی؛ اصول اساسی در پیروزی کشور
کد خبر: 3843947
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

مقاومت، بنیه‌های علمی و قدرت دفاعی؛ اصول اساسی در پیروزی کشور

گروه شهرستان‌ها– امام جمعه شهرستان تایباد گفت: مقاومت، بنیه‌های علمی و قدرت دفاعی سه اصل اساسی برای پیروزی و اقتدار کشور است و با ارتقای این سه اصل قادر خواهیم بود از ارزش‌های نظام مقدس اسلامی دفاع کنیم.

مقاومت، بنیه‌های علمی و قدرت دفاعی سه اصل اساسی در پیروزی کشور است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد امروز 31 شهریور در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مسجد جامع تایباد برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران در زمان‌های مختلف با برخورداری از آمادگی استراتژی، اطلاعاتی و ضداطلاعاتی، اقتصادی، قدرت تدارکاتی، تبلیغاتی، آمادگی روحی و روانی و شناخت دشمن قدرت دفاعی خود را بالا برده و در مقابل دشمنان با افتخار ایستادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا افزود: جهاد به معنی تهاجم نیست، بلکه به معنای دفاع در برابر ظلم است، ملت ایران برای دفاع از هویت خود به پا می‌خیزد تا از فرهنگ‌های اصیل اسلامی، آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کند این دفاع از آن جهت که در راه رفع تجاوز و ارتقای ارزش‌هاست مقدس شده است.

خطیب جمعه تایباد تصریح کرد: هرچه نگاه به وحدت مستحکم‌تر شود، قدرت دفاعی بالا رفته و در مقابل نفاق و دورویی این قدرت را به زمین خواهد زد. دشمن بیکار ننشسته و درصدد ضربه زدن به اقتدار ملی حاکم بر کشور است.

در ادامه محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد، طی سخنانی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه، رشادت، ایثار و ازخودگذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز کشور مرهون صلابت، استقامت، پایداری و مجاهدت‌های آن‌هاست. گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در چنین روزی نشان از حرکت در مسیر آن‌ها دارد.

وی عنوان کرد: مردم ایران در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند برای اثبات و حفاظت این نظام از جان خود خواهند گذشت، امروز هم به طریقی دیگر در برابر فتنه دشمنان مقابله کرده و در مسیر راه شهدا، امام شهدا و رهبر فرزانه گام برمی‌دارند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان خاطرنشان کرد: تقدیم 114 شهید اهل تسنن و تشیع این شهرستان در زمان انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی نشان از وحدت و انسجام مسلمانان در این خطه مرزی دارد.

مقاومت، بنیه‌های علمی و قدرت دفاعی سه اصل اساسی در پیروزی کشور است

لازم به ذکر است، امروز همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس مزار شهدا در تایباد امروز طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان محلی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم گلباران و عطرافشانی شد. همچنین در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان دختر جدیدالورود به مدرسه با حضور در مزار شهدای این شهرستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام

captcha