وجود اعتبارات منجر به زیارت باکیفیت‌تر می‌شود
کد خبر: 3844270
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

وجود اعتبارات منجر به زیارت باکیفیت‌تر می‌شود

گروه فرهنگی ــ سرپرست هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بودجه خاصی به بخش زیارت داده نشده است. قطعأ اگر اعتبار وجود داشته باشد، حتی زیارت هم با کیفیت‎تر می‌‏شود.

وجود اعتبارات منجر به زیارت باکیفیت‌تر  می‌شوداحمد قربانی، سرپرست هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه طی دو تا سه سال گذشته هیچ اعتباری در حوزه زیارت به این استان تخصیص نیافته و ابلاغی نداشته‌ایم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بودجه خاصی به بخش زیارت داده نشده است. قطعأ اگر اعتبار باشد، می‌توان شاهد اقدامات ارزشمندی شامل توسعه، ارتقاء، بهبود خدمت‌رسانی و تسریع خدمت‌رسانی بود، اگر اعتبارات تخصیص یابد حتی زیارت هم با کیفیت‌تر می‌‏شود.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته که کارگروه ملی زیارت تاسیس و دبیرخانه آن در خراسان رضوی مستقر شد، از سویی با توجه به اقداماتی که توسط دولت در تکمیل زیرساخت‎های حوزه گردشگری انجام گرفت، بخش مولد در اقتصاد مورد توجه جدی قرار گرفت و از سوی دیگر نیز، با تاسیس اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی، زمینه برای تقویت فرهنگ گردشگری فراهم گردیده است.

قربانی با بیان اینکه تلاش شده از فرصت‌های گردشگری بهتر استفاده شود و معطوف به یک کانون خاص نباشد، بیان کرد: هرچند ضریب ماندگاری زائر در مشهد به عنوان یک اصل مدنظر است اما بدین معنا نیست که دیگر شهرها از حضور زائران و اقامات در آن شهرها محروم شوند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: می‌توان با ابتکارات، خلاقیت‌ها و تامین منابع مورد نیاز از سوی مردم با فرهنگ‌‍سازی از حضور بیشتر زائران استفاده بیشتری کرد و به توسعه زیرساخت اماکن زیارتی کمک کرد.

وی در ادامه به مهمترین اولویت امسال اشاره کرد و گفت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای زیارت ارزان قیمت و باکیفیت برای اقشار ضعیف جهت زیارت بهتر از مهمترین اهداف پیش رو است. همچنین تقویت زیرساخت‌های زیارت ارزان قیمت به خصوص در شهرستان‌ها در دستور کار ما قرار دارد و ساخت اماکن اقامتی ارزان‌قیمت برای زائران یکی از اولویت‌های مهم است.

قربانی افزود: هرچه بیشتر به سمت جذب زائر پیش برویم بخش خصوصی رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری خواهد داشت، در شهرستان‌ها فرصت‎های اقامتی ارزان‌قیمت خوبی وجود دارد که باید استفاده بهینه‌تری از آن‌ها شود.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هر اندازه نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پررنگ‌تر و حاکمیت کم‎رنگ‌تر شود در دراز مدت به نفع خواهد بود، ادامه داد: در گردشگری دینی چالش خاصی وجود ندارد و همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند، چرا که باید گفت باید ظرفیت‌های گردشگری دینی کیفی‌تر، پایدارتر و ماندگارتر شود و از ظرفیت‌های موجود در گردشگری دینی استفاده بهینه‌تری صورت گیرد که در این خصوص بخشی از این ظرفیت‌ها اخیرا ایجاد شده و حتی شاید برخی از ظرفیت‌های موجود متناسب با نیاز نیز نباشد.

انتهای پیام

 

captcha